Braveheart är en film, som du antagligen redan sett, men som man kan se hur många gånger som helst. Gladiator är också riktigt bra, liksom The Patriot, som dock kan anses vara en aning för amerikansk av vissa. ;)
Armageddon :o ? Jurassic park-filmerna är ju bra, men hör kanske mer till sci-fi, eller varför inte amerikansk-fransk-svensk-holländsk action/äventyr/sci-fi ;) :P
Evil Dead III - Army of Darkness är en kanonbra äventyrsrulle. De två föregångarna är renodlade skräckfilmer, men trean är rätt annorlunda. (Alla tre är förstås otroligt bra.)
Evil Dead III - Army of Darkness är en kanonbra äventyrsrulle. De två föregångarna är renodlade skräckfilmer, men trean är rätt annorlunda. (Alla tre är förstås otroligt bra.)
3:an är riktigt underhållande! *tumme upp*
Om du söker riktigt bra äventyrsrullar så har jag ett par på lager som borde passa dig...
Den Sista Färden
Rysligt bra från -72 med Jon Voight och Burt Reynolds. Riktig kultrulle!
Dödskallegänget (Goonies)
Påminner mig om min barndom, och framförallt om de häftiga NES-spelen. Härlig barnslighet rakt igenom!
Rovdjuret
Vetefan om det här är äventyr, men det är Arnold, Amazonas djungler, mycket automateld och farliga utomjordingar. Svårt att överträffa.
De sju samurajerna
Mästerregissören av mästerregissörer. Kultrullarnas kultrulle. Svartvitt och fullt med stridslystna japanska samurajer. Underbart!
Doktor Zjivago
Storslaget. Underbart. Snyggt. Handlar om en ung mans äventyr under den ryska revolutionen. Det är svårt att hitta filmer som är vackrare än denna.