webForumDet fria alternativet

Vad tänker dom med...

Medier & press

8 svar · 226 visningar · startad av obelix

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg
Frågan#1

Hög musik skadar inte hörseln

Sicken tur jag har, min Tinnitus är nog bara en inbillning...

Undrar hur många som läser detta, som kommer att få hörselskador längre fram...

Det är precis det som gällde när jag var ung...

Hög musik, det gillar man ju, det är inte lika skadligt som tex höga ljud från en industri...
Jo tjena...

Min Tinnitus är en skada som uppkommit från hög musik...

Det är tur att det inte finns många ungdommar idag som har detsamma pga av hög musik...

Ibland är det tur i oturen att man ska använda sig av vårdat språk här... x(

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Undrar hur många som läser hela artikeln?

I den aktuella undersökningen har forskarna inte heller tagit med åkommor som tinnitus, ständigt surrande ljud i örat.

Undrar vad som är värst, ha hörselnedsättning eller tinnitus? Jag har det senare och det är INTE kul :x

Undrar hur många som läser hela artikeln?

Ibland blir man lite blind av ilska... :r

Men Tinnitus är lika förbenat en hörselskada som kan uppstå av för hög musik...

Medlem sedan jan. 2003270 inlägg

Jag har både tinnitus och nedsatt hörsel och jag vet att det beror på att jag repade med det bandet jag spelade i utan att använda hörselskydd.

Sedan kan jag berätta att tinnitusen är mycket jobbigare än att ha lite svårt att höra vad någon säger ibland...

ankath skrev:

Jag har både tinnitus och nedsatt hörsel och jag vet att det beror på att jag repade med det bandet jag spelade i utan att använda hörselskydd.

Sedan kan jag berätta att tinnitusen är mycket jobbigare än att ha lite svårt att höra vad någon säger ibland...

Fi fan... :l

Som "tur" är så har jag nästan normal hörsel, men i gengälld så är jag väldigt ljudkännslig istället...

Medlem sedan jan. 2003270 inlägg

När man var 14-15 så trodde man att om man bara gillade musiken så var det ingen fara om det var hög volym. Man blir klokare ju äldre man blir...

Ljudkänslighet och tinnitus verkar vara ganska nära besläktade. Jag vet att de inte är samma sak, men väldigt många som har tinnitus är även väldigt känsliga för en viss sorts ljud.

r/ dubbelpost

obelix skrev:

Jag syftade inte på dig ;) Jag menade de som bara läser rubriken och tar det för sanning. Blev lika arg som du när jag hörde om det (det var på nyheterna). Kan inte media ta lite ansvarig nån gång? x( :x

ankath skrev:

Som jag misstänkte, dock är ju inget av dem speciellt kul :( Jag är känslig för vissa slags ljud. Det kan vara så trivialt som att folk pratar gällt eller med för hög röst :l

celia skrev:

obelix skrev:

Jag syftade inte på dig ;) Jag menade de som bara läser rubriken och tar det för sanning. Blev lika arg som du när jag hörde om det (det var på nyheterna). Kan inte media ta lite ansvarig nån gång? x( :x

ankath skrev:

Som jag misstänkte, dock är ju inget av dem speciellt kul :( Jag är känslig för vissa slags ljud. Det kan vara så trivialt som att folk pratar gällt eller med för hög röst :l

Äh, :r
Ska man göra fel så ska man... :e

469 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
332 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
332 ms — ändringar (db)