Nu är jag på hal is utan dobbar... hur länge skall man micra en dag-gammal pizza (900w)?
Jag är ny på det microområdet, har ingen koll alls... ;)
15 svar · 950 visningar · startad av Vide
Nu är jag på hal is utan dobbar... hur länge skall man micra en dag-gammal pizza (900w)?
Jag är ny på det microområdet, har ingen koll alls... ;)
Okej, köra lite i taget tills den verkar krispig? Jag testar... ;)
En regel överlag när man värmer mat som redan är tillagad är ju att värma länge på låg effekt, ex om jag värmer en låda spagetti och köttfärssås så värmer jag i en ca 20min på 40% effekt (från djupfryst då) slipper man problem med att spagettin blir torr etc.
Använd vanlig ugn!
Kall pizza är ju gott..
Nicrosoft skrev:
Kall pizza är ju gott..
Satan också, det hade jag ju glömt bort... nu är det ju försent... :x
Hörru amatör, hur ofta äter du pizza egentligen? :bire
Jag är helt amatörisk, jag har inte ägt en micro förren förra veckan... ;)
Vide skrev:
Okej, köra lite i taget tills den verkar krispig? Jag testar... ;)
Gammal pizza blir väl aldrig krispig i micron? Brukar mest bli seg tycker jag. Nej kör i ugnen istället!
den kan visst bli krispig om du har krisp på din micro.....
Den vart inte speciellt krispig, den vart våt och slaskig... jag tror jag håller mig till kall pizza i fortsättningen. :moose
Alternativet är inte aktuellt förstår jag... Att äta upp hela på direkten....alltså medan den ännu är varm? ;)
Nja, det uppstår vid pinsamma tillfällen att man inte har den kontrollen över magsäcken att man kan manuellt vidga den mer. ;)
Vide skrev:
Nja, det uppstår vid pinsamma tillfällen att man inte har den kontrollen över magsäcken att man kan manuellt vidga den mer. ;)
Aha, en så kallad fyllepizza på vägen hem från krogen! ;)
:stefan: skrev:
Vide skrev:
Aha, en så kallad fyllepizza på vägen hem från krogen! ;)
Vi kan kalla det för en fyllepizza, men det grundläggande är att ölmagen har börjat tulla på matmagen. ;)