webForumDet fria alternativet

Matrix...

Film & TV

37 svar · 1 056 visningar · startad av obelix · sida 2 av 2

Frågan, av obelix

Hur många kommer att se den nya på premiärdagen? Tyvärr så kommer jag inte att göra det själv, fast jag vill... :(

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

Triologin avslutas.

Jag ska se den ikväll. :)

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

så vad tycker ni?

Dolt innehåll

Ganska väntat slut på ett sätt.
Det känns som man fattar ganska mycket andra å tredje gången man ser filmen.
[/SPIOLER]

Medlem sedan dec. 1999419 inlägg

Den var bra, men lite förutsägbar.

Medlem sedan aug. 20022 087 inlägg

Ska se den på fredag. :)

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Ska se den om ca 50 minuter. :)

Medlem sedan sep. 2001649 inlägg

Dryden skrev:

Visste ni att jag på biografen somnade till den första Matrix-filmen? :OO

Jag såg den första matrix i liten biosal, privat efter att den kommit på dvd, men var ganska trött så jag halvsov och drömde en hel del, mellan varven... så det blev ganska rörigt att veta om det var den riktiga världen eller drömvärlden eller matrixvärlden eller..

Medlem sedan apr. 2002105 inlägg

Såg Matrix idag vid kl 15.00 självklart...

Mycket bra film enligt min åsikt... :)

Medlem sedan maj 20021 141 inlägg

Jag såg den också kl 15.00.

Mycket bra ja, men den blev lite väl överdriven vid slutet. :)

Medlem sedan apr. 2001463 inlägg

Mårten Blomkvist, tycker ju en del negativt om Matrix. Vilket är helt rättfärdigat.
Alla möjligheter till effekter verkar ha stigit bröderna åt huvudet redan i andra filmen, med alldeles för långa och segdragna slagsmål mellan den grimaserande Neo och Smith^1000.
Flashigt, fart, men i slutändan tråkigt.
"...även om de för syns skull lägger in några scener med svåruthärdligt pseudofilosofiskt babbel... "

Jag hoppas verkligen att trean blir bättre, annars blir matrix- ettan den enda matrix som får plats på min videohylla.

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

Helt klart sevärd!

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Mjae... låt mig säga så här:

Om jag hade haft fjärrkontrollen med mig på bion, så hade jag snabbspolat vid ett par tillfällen :e

I övrigt var filmen som förväntat och jag kommer att se på alla tre delarna igen :)

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Jamppi skrev:

Jag hoppas verkligen att trean blir bättre, annars blir matrix- ettan den enda matrix som får plats på min videohylla.

Håller med.

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Att bara köpa 1an och 2an i trilogi är ju nästan lika dumt som att torka sig innan man skiter :)

Jag tycker 3an var helt ok och ser fram emot en fullpackad dvdbox till sommaren.

Medlem sedan juli 20033 147 inlägg

Jo, 3an var helt klart bättre än 2an men det är fortfarande inget som slår 1an

Medlem sedan apr. 2001463 inlägg

Quid skrev:

Att bara köpa 1an och 2an i trilogi är ju nästan lika dumt som att torka sig innan man skiter

Men om tvåan och trean inte tillför mer än timmar av våld och pseudofilosfiskt babbel(<- jag älskar det uttrycket) så glömmer jag hellre bort att tvåan och trean skapades och nöjer mig med ettan. Vilket gott hade räckt, jag tycker att slutet var tillfredsställande nog, och att tvåan bara ville kräma ut mer pengar ur den så lönsamma ideen.

Så alltså, om trean inte blir bra, så kommer de, 2&3, att - i min värld - glömmas bort.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Jag såg 3:an igår och tyckte den var helt värdelös.
Totalt intetsägande handling, massor med logiska och praktiska fel i handlingen och alldeles för överdrivna specialeffekter.

1:an var riktigt bra (bra handling + tuffa och nyskapande effekter)
2:an var trist (fatta inte hälften av historien + att effekterna tog överhand)

Kommer det är 4:a så gör dom väl hela filmen i datorn och skippar handling och skådespelare helt och hållet.

Medlem sedan dec. 2002227 inlägg

Skådespelarna tänker dom i alla fall slopa. Har läst att dom kommer fortsätta historien i serietidnings format. Lite småtufft faktiskt.

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

såg den idag. man måste tydligen ha sett de föregående filmerna för att inte klassas som helt dum i huvet fick jag veta. =/ men jag tycker inte att den var speciellt bra. 5 troljoner robotar och 20 biljoner skott som flyger runt i 2 timmar.

sen att ljudet var på smärtsam nivå (som vanligt) var inte heller kul. :(

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)