webForumDet fria alternativet

Bästa sångaren? (NY)

Musik

30 svar · 817 visningar · startad av Lofberg · sida 2 av 2

Frågan, av Lofberg

Vilken/vilka sångare tycker ni sjunger/sjöng bäst, i VÄRLDEN? Dessa är några av de jag tycker är bäst: Eric Adams (Manowar), Sebastian Bach (tidig. Skid Row), Timo Kotipelto (Stratovarius), Bruce Dickinson (Iron Maiden), Geoff Tate (Queensrÿche), David Coverdale (Whitesnake) och Rolf Kasparek (Running Wild) med många många flera :e

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 2001463 inlägg

Den aldrig föränderliga, monotona röst som Jim Morrison har välsignat världen med.

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Sannah?

Medlem sedan dec. 20002 147 inlägg

erik :)

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Jussi Björling :bire

Medlem sedan sep. 20001 943 inlägg

Får väl lov att hålla med Dryden ;)

Sedan gillar jag John vad han nu heter i efternamn, sångaren i Goo Goo Dolls.

Medlem sedan juli 20031 132 inlägg

The King! Helt underbart....

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Dani, Cradle of Filth. :OO

Om en enda av de där mesarna som nämnts ovan kan låta som honom, skulle jag vilja se en feature med dem tillsammans.

Däremot var Freddie grymt duktig, men det baseras på en personlig favorisering. :)

Medlem sedan dec. 2002227 inlägg

Allmänt coolaste rösterna får gå till Matthew Bellamy från Muse och Julian Casablancas från The Strokes (nya skivan är bara så bäst!)

Snyggaste rösterna har nog Thom Yorke i Radiohead och Jonsi i Sigur rós. Och på damernas sida har vi ju alltid PJ Harvey. Och Cardigans Nina ifrån Sverige.

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

flat-eric skrev:

filippo skrev:

Och en jäkla lungkapacitet (lite avis på det) ;)

En annan med rätt hyfsad lungkapacitet är Michael Kiske från Helloween. Lyssna bara på slutet av I Want Out t.ex.

Sen förstås får man ju heller inte glömma Dickinson när man i dessa sammanhang :)

Sen att jag tänker nämna Dee Snider och förstås lika självklart som Dryden och Bryan Adams ;)

Efter att nu på senare tid börjat lyssna på Gamma Ray och Helloween kan jag hålla med om att både Kai Hansen (Gamma Ray nu, tid. Helloween) och Michael Kiske i Helloween (är det han som sjunger i Open your life?) har hög kvalitet på rösten :e :D :h

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Julio Iglesias sjunger förbaskat bra.

Per Gessle är inte heller så pjåkig i vissa låtar

Någon jag har glömt nudå? (alltså mitt minne var bättre....förr i världen.)

Medlem sedan aug. 20021 975 inlägg

Bruce Springsteen!

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)