Den aldrig föränderliga, monotona röst som Jim Morrison har välsignat världen med.
Bästa sångaren? (NY)
30 svar · 817 visningar · startad av Lofberg · sida 2 av 2
Frågan, av Lofberg
Vilken/vilka sångare tycker ni sjunger/sjöng bäst, i VÄRLDEN? Dessa är några av de jag tycker är bäst: Eric Adams (Manowar), Sebastian Bach (tidig. Skid Row), Timo Kotipelto (Stratovarius), Bruce Dickinson (Iron Maiden), Geoff Tate (Queensrÿche), David Coverdale (Whitesnake) och Rolf Kasparek (Running Wild) med många många flera :e
Läs frågan i sin helhet →Sannah?
erik :)
Jussi Björling :bire
Får väl lov att hålla med Dryden ;)
Sedan gillar jag John vad han nu heter i efternamn, sångaren i Goo Goo Dolls.
The King! Helt underbart....
Dani, Cradle of Filth. :OO
Om en enda av de där mesarna som nämnts ovan kan låta som honom, skulle jag vilja se en feature med dem tillsammans.
Däremot var Freddie grymt duktig, men det baseras på en personlig favorisering. :)
Allmänt coolaste rösterna får gå till Matthew Bellamy från Muse och Julian Casablancas från The Strokes (nya skivan är bara så bäst!)
Snyggaste rösterna har nog Thom Yorke i Radiohead och Jonsi i Sigur rós. Och på damernas sida har vi ju alltid PJ Harvey. Och Cardigans Nina ifrån Sverige.
flat-eric skrev:
filippo skrev:
Och en jäkla lungkapacitet (lite avis på det) ;)
En annan med rätt hyfsad lungkapacitet är Michael Kiske från Helloween. Lyssna bara på slutet av I Want Out t.ex.
Sen förstås får man ju heller inte glömma Dickinson när man i dessa sammanhang :)
Sen att jag tänker nämna Dee Snider och förstås lika självklart som Dryden och Bryan Adams ;)
Efter att nu på senare tid börjat lyssna på Gamma Ray och Helloween kan jag hålla med om att både Kai Hansen (Gamma Ray nu, tid. Helloween) och Michael Kiske i Helloween (är det han som sjunger i Open your life?) har hög kvalitet på rösten :e :D :h
Julio Iglesias sjunger förbaskat bra.
Per Gessle är inte heller så pjåkig i vissa låtar
Någon jag har glömt nudå? (alltså mitt minne var bättre....förr i världen.)
Bruce Springsteen!