webForumDet fria alternativet

Köpa posters - bra affär i Stockholm?

Konsumentråd

9 svar · 1 019 visningar · startad av m_soderlund

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg
Frågan#1

Jag undrar om det finns någon bra (och helst hyfsat billig) affär i Stockholm där man kan köpa posters, exempelvis posters från filmer som Sagan om ringen.
Just https://www.posterdreams.com har ju en hel del, men jag undrar alltså om det finns en liknande affär i Stockholm? Helst nånstans i City. :)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Är det inte bara att gå in till en butik som har bio-posters? Många ger bort dem gratis, andra tar en symbolisk summa. Vissa är också jäkligt kinkiga och vill inte alls ge bort dem, inte ens mot pengar. Tro mig, jag har försökt. ;)

Förvisso kanske det är så. :)
Men då brukar det väl inte vara så jättebra kvalité på postrarna va? De har liksom stått i skyltfönstret en massa veckor, och folk kanske har tummat på dem..?

Man får det man betalar för, heter det väl? Om jag inte betalar nåt får jag en poster av hyfsad kvalité, om jag betalar för en poster i en posteraffär eller dylikt, så borde jag få en poster som har jättebra kvalité! :)

I och för sig var jag lite inkonsekvent där, man kan ju få en poster som är av utmärkt kvalité även om man inte betalar för den.. :)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jo, det ligger ju något i det. Jag har inte varit så kräsen när jag har letat eftersom jag anser att det är rare stuff som kanske finns kvar max några dagar efter det aktuella giget. Självklart så är det ju inte kul om postern är trasig (folk som slitit ner dem och rivit bort tejp osv) men ibland har jag varit så desperat att jag tagit postern rakt av. :)

Finns det inte affärer, typ Gallerix, som säljer hela och fina varianter då?

Gallerix ligger tydligen i PUB i Stockholm City. Dit ska jag vilken dag som helst. :) Dock hade de inte så stora posters att välja bland på deras hemsida.. Tack, Dryden!

Medlem sedan juni 2002116 inlägg

Om du är ute efter filmaffischer så finns Smultronstället i Filmhuset på Gärdet. Dom har inte så mycket i butiken men man kan beställa via internet och hämta ut i butiken. https://www.smultronstallet.com

Tackar så mycket, Ankman! :D

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Du har ett höjdarställe på Luntmakargatan.. Cinemagrafix eller liknande heter det, OM det finns kvar vill säga!

Dom hade Original Star Wars från 1977 som kostade 2000.- :D

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Finns ett ställe på Sveavägen i höjd med Rådmansgatans södra uppgång. Inte så mycket filmposters, men väldigt många andra..

Det känns som att jag kommer att ha en del att göra under lovet. :)

Alltså:

- Sveavägen
- PUB
- Rådmansgatan

Tackar! Återkommer med synpunkter efter lovet.

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)