Fick DVDn idag och har tittat på filmen nu. Grymt bra film och sedan så är det heller inget fel på den andra skivan som innehålla bonusmaterial och annat gott att frossa i :e .
Jag tycker att Matrix-filmerna mest är extraordinär fighting och en studie i specialeffekter. De är bra, bland de mer fartfyllda filmerna jag sett, men definitivt inte bland de bättre filmerna jag sett. Dock ska man naturligtvis inneha alla Matrix-DVD's. :)
Jag tycker att Matrix-filmerna mest är extraordinär fighting och en studie i specialeffekter. De är bra, bland de mer fartfyllda filmerna jag sett, men definitivt inte bland de bättre filmerna jag sett. Dock ska man naturligtvis inneha alla Matrix-DVD's. :)
Ojojoj säger jag bara om Scenen när dom kör och slås på motorvägen. Hoppade till ett par gånger i soffan av hur kameran följde som kors och tvärs genom trafiken.
och scenen där han slås mot Mr. Smith som klonar sig själv och dom börjar alla att fightas som fan.
Den första filmen tog ju upp många filosofiska tankar som bland annat Hume, Sokrates osv hade. Den innehåll även revolutionerande stridsscener och slowmotion effekter.
Den andra var ju i stort sätt bara en lång kärlekshistoria och en parodi på sig själv.
Skall bli lite spännande hur de använder de uttjatade 'matrixeffekterna' i den tredje och sita filmen ;)
Jag tycker att det är synd att så många kan fuska inne i matrisen, Neo känns inte lika unik när alla andra lattjar runt och bänder sönder fysikens lagar, värst är ju noclip-tvillingarna. ;)
Den första filmen var helt klart mycket bättre, den kan jag se hur många gånger som helst.
Det blev lite för mycket fightingscener i slowmotion i tvåan enligt min mening, även om de är väldigt snygga.
Såg reloaded på planet på väg hem ifrån USA i september någon gång. Jag hade då sett den på bion.
Det är inte som om jag inte gillar Matrix, men jag somnade halvvägs igenom..... :OO