webForumDet fria alternativet

Matrix - Reloaded DVD

Film & TV

12 svar · 521 visningar · startad av medialabs

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg
Frågan#1

Fick DVDn idag och har tittat på filmen nu. Grymt bra film och sedan så är det heller inget fel på den andra skivan som innehålla bonusmaterial och annat gott att frossa i :e .

Ska fortsätta att frossa i Matrix nu..

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Har också fått den men inte hunnit titta nått än :)

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Jag tycker att Matrix-filmerna mest är extraordinär fighting och en studie i specialeffekter. De är bra, bland de mer fartfyllda filmerna jag sett, men definitivt inte bland de bättre filmerna jag sett. Dock ska man naturligtvis inneha alla Matrix-DVD's. :)

m_soderlund skrev:

Jag tycker att Matrix-filmerna mest är extraordinär fighting och en studie i specialeffekter. De är bra, bland de mer fartfyllda filmerna jag sett, men definitivt inte bland de bättre filmerna jag sett. Dock ska man naturligtvis inneha alla Matrix-DVD's. :)

Ojojoj säger jag bara om Scenen när dom kör och slås på motorvägen. Hoppade till ett par gånger i soffan av hur kameran följde som kors och tvärs genom trafiken.

och scenen där han slås mot Mr. Smith som klonar sig själv och dom börjar alla att fightas som fan.

Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Fick även jag hem den idag (underbara discshop :e) men har inte sett den ännu, måste ju bygga upp spänningen och kraven lite först :OO :birp

JoakimE skrev:

Fick även jag hem den idag (underbara discshop :e) men har inte sett den ännu, måste ju bygga upp spänningen och kraven lite först :OO :birp

japp, första gången jag hondlar hos Discshop.se, beställde filmen igår precis innan 16.00 och fick den 11.00 idag, det kallar jag snabbt :)

Medlem sedan sep. 20001 943 inlägg

Den första filmen tog ju upp många filosofiska tankar som bland annat Hume, Sokrates osv hade. Den innehåll även revolutionerande stridsscener och slowmotion effekter.

Den andra var ju i stort sätt bara en lång kärlekshistoria och en parodi på sig själv.

Skall bli lite spännande hur de använder de uttjatade 'matrixeffekterna' i den tredje och sita filmen ;)

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Jag tycker att det är synd att så många kan fuska inne i matrisen, Neo känns inte lika unik när alla andra lattjar runt och bänder sönder fysikens lagar, värst är ju noclip-tvillingarna. ;)

Lite dåligt med bonusmaterial enligt mig i alla fall :(

Medlem sedan juni 2000277 inlägg

Tyckte den var bra när jag såg den på bio. Men nu när jag såg den en andra gång (hemma) så tyckte jag faktiskt den var tråkig!

Medlem sedan juni 20035 inlägg

Den första filmen var helt klart mycket bättre, den kan jag se hur många gånger som helst.
Det blev lite för mycket fightingscener i slowmotion i tvåan enligt min mening, även om de är väldigt snygga.

Medlem sedan mars 2003970 inlägg

Såg reloaded på planet på väg hem ifrån USA i september någon gång. Jag hade då sett den på bion.
Det är inte som om jag inte gillar Matrix, men jag somnade halvvägs igenom..... :OO

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Jag vill också ha :(

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)