webForumDet fria alternativet

Absolut sämsta låt?

Musik

59 svar · 1 491 visningar · startad av :stefan: · sida 2 av 3

Frågan, av :stefan:

Inspirerad av vad jag hörde på radio nyss - vilken är det absolut sämsta låten genom tiderna? Någon som är enormt hypad i media, men som ju faktiskt suger getpung... Inga generella svar nu som exempelvis dansband (hela den genren faller ju inom ramen för frågan :e) utan artist och låt ska det vara! ;) Personligen tycker jag att Broder Daniel - Luke Skywalker är en skymf mot George Lucas och

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 2003112 inlägg

Håller med Bire! Det som kallas "mainstream", wailande rnB-artister och hip-hop/rap får det att krypa i kroppen! Ledin och allt med GES, individuellt och som grupp, är också åksjukeframkallande. Vad som är värst med mainstream är att hela eländet presenteras på radiostationer som BARA har 10 låtar som snurrar om och om igen varvat med fullständigt lobotomerat pladder och reklam.

Bäst:
Rockklassiker 106.7

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

När det är Kent på radion vill jag mörda..

Medlem sedan nov. 20022 355 inlägg

Bire skrev:

När det är Kent på radion vill jag mörda..

Kanske inte så illa för mig men jag mår förjävligt när de spelas!

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

G2P skrev:

Bäst:
Rockklassiker 106.7

Jippie :OO
Sitta och lyssna på samma tre låtar av Pink Floyd, Deep Purple och U2 hela dagarna...

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

Dryden skrev:

Men den sämsta och mest überhypade låten måste väl ändå vara Las Ketchup med Ketchup song.

Kunde inte sagt det bättre själv :D

Till er som klankar ner på Hip-hop...
Dom har ju i alla fall vettiga texter oftast!
De står ju inte och upprepar samm sak hela tiden som i Ketchup Song.

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

spango skrev:

G2P skrev:

Bäst:
Rockklassiker 106.7

Jippie :OO
Sitta och lyssna på samma tre låtar av Pink Floyd, Deep Purple och U2 hela dagarna...

Du glömde Europe ;) Ian är lite ego.

magnusfernstrom skrev:

Till er som klankar ner på Hop-hop...

Hop-hop? Just den musikformen har jag nog missat..

magnusfernstrom skrev:

Dom har ju i alla fall vettiga texter oftast!

Haha... hmm, jag har så svårt för den här nymoderna ironin! :e

G2P skrev:

Hop-hop? Just den musikformen har jag nog missat..

Neeej...redigera, snälla vill inte skämma ut mig ;) :D
Lite stav fel bara hehe.

Dom kanske framför det med mycket svordomar men det är verklighet oftast. Därför är dom vettiga tycker jag :D

Den hiphopen man hör på radion brukar väl mest vara "woo woo bootys shakin playaz ballaz woo woo". Rätt tråkiga (och meningslösa) texter framförd till sämre (och meningslösare) musik.

När texterna däremot handlar om något vettigt, brukar de kompensera genom att göra musiken än sämre. (Se: Public Enemy)

bassebhu skrev:

Du glömde Europe ;) Ian är lite ego.

Whatever, jag lyssnar ju ändå inte på eländet ;)

Det enda riktigt bra med 106,7 är Dr. Rock. Den mannens kunskaper skrämmer mig! :o

spango....Möjligt men man får ju tänka på att deras musik gjordes för ca 10-15 år sedan då man inte hade så bra kvalitet på musiken.
Som vanligt ska jag börja tjata om Bone Thugs N Harmony som båda har riktigt skön musik blandat med rap från fyra olika medlemmar med Helt olika röster. Ibland blandar dom även med sång eller ja, halv sång då. Som dom själva framför :D
Dom har även samarbetat med Phil Collins mfl.
Det är Respekt! :D
Men jag kan hålla med om att Public Enemys låtar inte är dom bästa. De skivor jag har med Public Enemy inte är något vidare i alla fall.

Mvh Magnus Fernström

Ah, man skulle visst välja en specifik låt stod det. (Det var svårt att göra utan att ge en bredsida till allt man ogillar). Just nu tycker jag att en låt (ett läte snarare) med Sean Paul är allra mest fruktansvärd. x(

G2P skrev:

jag att en låt (ett läte snarare) med Sean Paul är allra mest fruktansvärd.

Även om jag gillar Hip Hop mer än allt annat är jag villig att hålla med dig där. Vore liksom kul om man hörda vad han sa!

Nej, det vore det inte. Det vore däremot kul att slippa höra honom, över huvud taget.

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

spango skrev:

Nej, det vore det inte. Det vore däremot kul att slippa höra honom, över huvud taget.

Som Claes Ericsson sa: Det görs alldeles för mycket musik! Hälften vore nog så kanske vi skulle slippa sån skit som Ledin, Los Del Rio, Scooter, Brolin/Alban/?? etc etc etc

celia skrev:

Som Claes Ericsson sa: Det görs alldeles för mycket musik! Hälften vore nog så kanske vi skulle slippa sån skit som Ledin, Los Del Rio, Scooter, Brolin/Alban/?? etc etc etc

Jo den listan är lång!

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Sean Paul är väl den där jamaicanen som låter så illa att grannens hundar får frispel?

Om så är fallet: Fyfan!

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Live med sin Lightning Craches tycker jag börjar bli tradig nu
så därför hamnar den i denna listan.

En annan urkass låt, som jag tycker... Är Home of the brave
minns bara inte alls vem som gjort den, men det var väl någon smörsångare på 80-talet. ....eller nåt. :)

Medlem sedan sep. 20012 186 inlägg

Stupid Mistake eller vad den där förbannade schalgerlåten heter... allt slager suger förresten pungen.

Bire: Skulle det inte vara smartare att du skrev ner musiken du INTE tycker suger... skulle ju spara ganska många tecken för dig ;)

Bire skrev:

Sean Paul är väl den där jamaicanen som låter så illa att grannens hundar får frispel?

Ja man kan lätt tro det när man hör honom rappa. Men han är dock helvit från USA om jag inte har Helt fel!

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)