Svenska hårdrockarna gör comeback
Europe är tillbaka.
Joey Tempest, John Norum, Mic Michaeli, John Levén och Ian Haugland ger sig ut på världsturné.
Bandet uppges länge har planerat en återförening och nu är det alltså dags.
I samband med återföreningen kommer också ett nytt album och en DVD.
– Efter första repet på flera år så kändes allt bara så rätt. Som om vi bara vart iväg på en lunchrast, säger Ian Haugland i ett pressmeddelande.
Tv-gigget dom gjorde på nyårsafton 2000 lät ju så där ärligt talat, men å andra sidan hade de väl inte repat alls har jag för mig ;)
Ska bli asroligt att se om de har sin popularitet kvar ute i världen om man bortser från The Final Countdown, men det räcker ju med bara en stor hit för att åka världsturne, det har bevisats många gånger det! :e
Underbart skoj för boysen!
Hoppas de får ordning på sina ekonomiska bekymmer nu bara & inte lever som de gjorde förr!
Undrar faktiskt om det inte är det ekonomiska som är den egentliga orsaken till återföreningen. Sist jag hörde om dem, fanns det x antal miljoner i skatteskulder, så... ;)
Underbart skoj för boysen!
Hoppas de får ordning på sina ekonomiska bekymmer nu bara & inte lever som de gjorde förr!
Undrar faktiskt om det inte är det ekonomiska som är den egentliga orsaken till återföreningen. Sist jag hörde om dem, fanns det x antal miljoner i skatteskulder, så... ;)
Jo, alla utom Joey (som har det gott ställt ännu) har ju feta skatteskulder. Mic & Ian jobbar ju fn som väsk-kastare på Arlanda & det är ju inte direkt så värdigt för en ex-världmusiker.
Norum åker ju runt i Japan med Hempo Hildén & hans metalband, vad de nu heter, som låter riktig illa... Han måste ju jubla över återföreningen med Europe!
Gjorde ett jobb i studio med Mic -99 & han förklarade ganska ingående hur det kändes att en dag vakna upp ur drömmen på Bahamas utan ett rött öre på fickan...
Visst är det ekonomiska läget en viktig orsak till combacken, men jag tror inte att Joey gör det av medlidande för dom andra, tvärtom tror jag att han lessnat på det smöriga skräp han producerat efter Europe & vill ut o rocka igen!
Jo, alla utom Joey (som har det gott ställt ännu) har ju feta skatteskulder. Mic & Ian jobbar ju fn som väsk-kastare på Arlanda & det är ju inte direkt så värdigt för en ex-världmusiker.
Ian är väl även radiopratare i Rockklassisker-kanalen som man bara får in söderut? :)
Joey Tempest har jag bott granne med i Väsby. Yeah! hehe. hmm. erhhm.
Jag såg dem på Hovet nån gång på 80-talet, sen såg jag John Norum på Daily's -99 eller nåt sånt. I början var de ju rätt rockiga men blev som många andra band mer och mer smöriga tyvärr :( Joeys soloplattor ska vi inte tala om... Men lite nyfiken är man ju på hur de kommer låta! De har inte kvar frisyrerna men jag vill minnas från nåt tv-program att Joey har kvar sina spandexbrallor *rys* ;)
O/T: det var inte nån vidare snygg hemsida de fått ihop.........