och i dagsläget har jag inga "måste-köpa"-filmer
Det har jag åt dig! ;)
* Braveheart
* Gladiator
* American Psycho
Med dessa så kommer du lite närmare en bra DVD samling :)
84 svar · 3 651 visningar · startad av m_soderlund · sida 4 av 5
Jag undrar vilka DVD-filmer som är ett måste i en DVD-samling? Jag funderar hittils på dessa: \- Nyckeln till frihet (Collector's edition) \- Den gröna milen \- American History X \- Sagan om ringen \- Sagan om de två tornen \- Rädda menige Ryan
Läs frågan i sin helhet →och i dagsläget har jag inga "måste-köpa"-filmer
Det har jag åt dig! ;)
* Braveheart
* Gladiator
* American Psycho
Med dessa så kommer du lite närmare en bra DVD samling :)
Nu kan jag säga att det näst mest givna köpet efter Schindlers list har fått utgivningsdatum: Gettysburg ;)
Fruktansvärt bra, med Jeff Daniels mf.l.
Hipp hipp!-samlarboxen! :)
Vinterkriget - say no more...
Stalingrad - om du skall ha en krigsfilm i samlingen, låt det bli denna( + Vinterkriget som givetvis är självskriven)...!
Traffic - mycket, mycket bra
Stalingrad tyckte jag inte alls levde upp till sitt rykte. Visst är det en bra krigsrulle, men den står inte ut alls från de övriga tyvärr.
Ska iofs ge den en chans till, den står ju hemma i hyllan trots allt. ;)
till oelbal
Även om det va längesen du skrev till inlägg, så vill jag svara :)
Du rabblade tyvärr upp alledels för många skräpfilmer (jag antar att det är alla du har sett) för att verka som en trovärdig filmkännare, som kan asiatiska och europeiska filmer. Ett exempel på detta är Baise Moi. Det är en helt urusel film, som knappt någon människa jag känner tycker om. Hoppas du inte tog illa upp, men jag va tvungen :D
Några bra DVDfilmer är :
Gökboet
Fawltytowers boxen och Blackadder boxen
Pulp Fiction
Reservoir Dogs
Deer Hunter (en av mina favoriter)
Köpte Hipp-hipp boxen. Men känns i efterhand lite segt att ha en hel box. Jag menar första säsongen var inte särskilt bra...
Ett tips till er är att kolla på lite mangafilm. många är faktiskt riktigt bra!
tips:
Spirited away (väldigt vacker)
Ghost in the Shell (matrix måste ha kopierat denna :))
Vampire Hunter D
Princess Mononoké
Manga är underskattat.
Akira är också att rekommendera.
Jag fick just Alien Quadrilogy-boxen, Indiana Jones-boxen och Terminator 2 Ultimate edition. Genast känns min samling mer komplett. :)
Re: till oelbal
dawkins skrev:
Även om det va längesen du skrev till inlägg, så vill jag svara :)
Du rabblade tyvärr upp alledels för många skräpfilmer (jag antar att det är alla du har sett) för att verka som en trovärdig filmkännare, som kan asiatiska och europeiska filmer. Ett exempel på detta är Baise Moi. Det är en helt urusel film, som knappt någon människa jag känner tycker om. Hoppas du inte tog illa upp, men jag va tvungen :D
Några bra DVDfilmer är :
Gökboet
Fawltytowers boxen och Blackadder boxen
Pulp Fiction
Reservoir Dogs
Deer Hunter (en av mina favoriter)
Oj, du lyckades verkligen att analysera sönder mig helt och fullt. :OO
Vem som helst kan påstå att Pulp Fiction är en bra film, alla har sett den och det är hur enkelt som helst att rekommendera den för man slipper debatten, alla vet att den är bra, men det krävs lite mer för att våga säga samma sak om t.ex. Cannibal Houloucast (som jag själv anser har betytt mycket för filmhistorien). Jag tycker inte att du verkar vara en trovärdig filmkännare, en riktig filmkännare accepterar andras åsikter och kan ta till sig av folks synpunkter på filmer. Om du inte förstod att jag rabblade upp gräddan av moset av kontroversiella filmer för att skapa debatt, så får du veta det nu...
Baise Moi är inte världens bästa film, och den är inte heller världens sämsta. Den har sin plats i filmhistorien.
En film jag tycker är mycket bra är Cutthroat Island som nyligen kommit på dvd (flera år gammal film). :)
Blade Runner
Shawshank Redemption
Vanilla Sky
Matrix
Mulholland Drive
Dom 5 bästa filmerna någonsin :D
hej alex
Drar nu upp en gammal bra tråd. Hittade skitbra artikel i Gringo. Men först...
dawkins skrev:
Ett tips till er är att kolla på lite mangafilm. många är faktiskt riktigt bra!
Ghost in the Shell (matrix måste ha kopierat denna :))
Japp! Matrix var inspirerad av den, Akira och Ninja Scroll. Enligt någon fick dom titta på de tre filmerna. Köpte nyligen en sådan box:
http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=36112&cont=omdomen&lang=se&subsite=movies&&ref=#
(y)
................
Och nu till något helt annat, i Gringo läste jag en lista med "klassiska förortsrullar"
Pulp Fiction
Gudfadern
Scarface
De misstänkta *
Blood in blood out
Medan vi faller *
Guds stad *
de med stjärna efter har jag inte sett men måste ta och göra det :)
En film jag saknade på listan är:
hmm... 3 sidor med förslag innan "Danny" listade Scarface..... Skäms på er !
Å då har ju en del av er listat bl.a Gudfadern, Donnie Brasco, Blow m.m.
Leon!