webForumDet fria alternativet

Funderar på att köpa Fender Stratta

Datorspel

6 svar · 386 visningar · startad av peterbladh

Medlem sedan juni 2000277 inlägg
Frågan#1

Hej gitarrmänniskor (några finns det väl här?)!

Jag funderar på att köpa mig en Fender Stratocaster USA. Det är rätt bra pris på dom just nu.
En American Series kan man få för ~10000 och en deluxe kan man få för ~14500 (det är dessa jag är mest intresserad av).
Den stora fördelen med deluxen är att den har silent mickar. Sen är den tydligen ett gedignare hantverk oxå.
Man kan oxå köpa ett set silentmickar för ungufär 3000.

Frågan är: Är det värt att köpa en Deluxe eller skall man nöja sig med American Series?

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Tja, jag nöjer mig med nått för 2000-3000 kr...jag är nybörjare :e

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Skulle jag köpa en Fender för att ha Fender så skulle jag köpt en billigare variant, vill jag däremot ha en i gedigen kvalitet så skulle jag välja den dyrare (dock skulle jag inte valt Fender ;)).

Varför inte köpa en begagnad? Ett instrument som har några år på nacken är oftast inspelad och skön att spela på. Se bara till att den är i bra skick.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

"You think you got a -64 like Ritchie Blackmoore!" :e

Den frasen fick brorsan höra inne på Estrad när han var dit & årsmodellsbestämde sin Stratocaster (-78 US) när han upptäckte att Blackmoores tourmanager stog bakom.. ;)

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Bire skrev:

"You think you got a -64 like Ritchie Blackmoore!" :e

Den frasen fick brorsan höra inne på Estrad när han var dit & årsmodellsbestämde sin Stratocaster (-78 US) när han upptäckte att Blackmoores tourmanager stog bakom.. ;)

Det var som fan ;) :o :e

Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg

Köp en Fernandez, stratta kopia, enligt mig den bästa kopian!
Grymt bra gitarr, har haft 2 st i 10 års tid och dom funkar klockrent!

Medlem sedan juni 2000277 inlägg

Vide skrev:

Varför inte köpa en begagnad? Ett instrument som har några år på nacken är oftast inspelad och skön att spela på. Se bara till att den är i bra skick.

Jag har funderat på det oxå, men eftersom priserna är så pass låga nu så tjänar man inte särskilt mycket på att köpa en begagnad. En del verkar t.o.m. tro att dom kan få mer än vad nypriset är nu!

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)