Tyvärr. Vi har inte amerikanska skadeståndsnivåer. 35-åringen får max några hundratusen. Tidningarna har säkert tjänat flera miljoner om dagen på sitt skräp.
... pga de kraftiga skadestånd de lär få betala. Jag kommer inte sakna dem.
9 svar · 433 visningar · startad av Morph
... pga de kraftiga skadestånd de lär få betala. Jag kommer inte sakna dem.
Tyvärr. Vi har inte amerikanska skadeståndsnivåer. 35-åringen får max några hundratusen. Tidningarna har säkert tjänat flera miljoner om dagen på sitt skräp.
Sant. Vissa skadeståndsnivåer i Sverige är pinsamt låga.
Dock ska man ta i beaktande den kostnad i journalistiskt anseende som frisläppandet innebär. Den som, mot förmodan, tidigare hade någon som helst tilltro till det som skrivs i kvällspressen har ju nu fått ett ovedersägligt bevis på kvällstidningarnas pinsamma brist på journalistiskt värde. Att någon är villig att betala för en sådan produkt övergår mitt förstånd.
Jag har själv funderat på varför jag, som aldrig köper en kvällstidning ändå läser dom. Speciellt här på nätet.
Varför skiter jag inte i dom? Tacksam för svar. Skräp är vad det är.
Lasp skrev:
Jag har själv funderat på varför jag, som aldrig köper en kvällstidning ändå läser dom. Speciellt här på nätet.
Varför skiter jag inte i dom? Tacksam för svar. Skräp är vad det är.
Du är i liknande sits som jag. Jag köper dom inte, men slötittar gärna igenom nätupplagan & suger åt mig det gottaste av deras skräp.. Ett & annat garv blir det ju då & då & så länge humorn e gratis ska man väl le? ;)
Bire skrev:
Lasp skrev:
Varför skiter jag inte i dom? Tacksam för svar. Skräp är vad det är.Du är i liknande sits som jag. Jag köper dom inte, men slötittar gärna igenom nätupplagan & suger åt mig det gottaste av deras skräp.. Ett & annat garv blir det ju då & då & så länge humorn e gratis ska man väl le? ;)
Ni är inte ensamma om det... :OO :l
Ja det är sorgligt egentligen, aftonbladet.se drar mycket mer än t.ex. dn.se, trots deras skandalnyheter och allmänna skröfs. Fast jag är glad åt min gratispren. på DN, mycket bra tidning ibland! Det är väl så att man vill ha nyheterna matade till sig, korta, dumma och med många och stora bilder när man har tråkigt och surfar in på Aftonbladet eller annan "skräptidning".
tacka f-n för att vi inte bor i USA.. de är ju tokiga där! 100000 är på tok för mycket i skadestånd till tönten "35-åringen".
ge honom en biobiljett eller nåt?
livnär man sig på kriminalitet får man tåla sånt här.