Filmen Ondskan, baserad på Jan Guillous bok med samma namn, har premiär i veckan.
Dock har vänstertecknad redan fått chansen att se den, och vänstertecknad kan uttala sig om att det är en av de absolut bästa svenska filmerna som gjorts på år och dar.
Självklart har man sett till att man har fått se filmen redan innan premiären....jag kan berätta att filmen är riktigt bra, men att boken är långt bättre...nu återstår att se om jag kommer se filmen lika många gånger som jag läst boken.
Smuggla med en videokamera in så du kan filma filmen och sedan skicka över filmen till mig. :e
Vill också se den nämligen, tror dock inte den kommer på bio här nere :( i sånna fall hade den ändå varit på spanska :(
Erik Ponti är ju så äckligt god och bra, smartast i klassen och vinner alla sportgrenar. Guillous milt sagt uppblåsta självbild lyser ju igenom så man ibland funderar på om karln är riktigt frisk.
Boken ger väl en förklaring varför författaren är som han är!!
Därför är den läsvärd och om filmen kan ge oss råg i ryggen att minska (ingripa) vid mobbing är den värd en del.
Erik Ponti är ju så äckligt god och bra, smartast i klassen och vinner alla sportgrenar. Guillous milt sagt uppblåsta självbild lyser ju igenom så man ibland funderar på om karln är riktigt frisk.
Wööörd! :e
Men att hela boken är som en hyllning tillägnad han själv har väl ingen missat, eller? :q