webForumDet fria alternativet

When we were winning

Musik

20 svar · 998 visningar · startad av muskot

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg
Frågan#1

Har ni hört Broder Daniels nya låt? Vad tycker ni? Personligen tycker jag att den är hur bra som helst och sången låter "bättre" än tidigare. Håller resten av låtarna på det kommande albumet samma klass som denna låt och Shoreline kommer det bli löjligt bra.

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Shoreline var guld, men den här gillar jag inte. Dock har jag bara hört den 2 gånger, så den har inte satt sig riktigt. ;)

Medlem sedan juli 2000534 inlägg

Den var riktigt bra. Fast inte lika bra som Shoreline.

Var inte heller överförtjust vid de första genomlyssningarna, men den blir bättre och bättre ju mer man lyssnar på den.

Medlem sedan jan. 20002 453 inlägg

Woho! Helt suverän. Årets album på gång tro? Kanske rent av årtiondets?

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Här är tre låtar till som man kan lyssna på.
Har inte gillar BD tidigare men de nya låtarna är ju grymma! :)

Just nu känns nya skivan lite som en besvikelse. Den har några riktigt bra låtar men också mycket som känns lika spännande som grus. Får hoppas att den växer när jag nött igenom den ett par gånger till.

Dock är det ju svårt att toppa förra skivan (eller de två tidigare för den delen).

Medlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Har inte lyssnat alls på Broder Daniel tidigare så deras gamla skivor har jag dålig koll på, men den här plattan tycker jag är riktigt bra så det är kanske läge att kolla upp deras tidigare album också. Det var för övrigt ett intressant reportage om Broder Daniel i gårdagens Musikbyrån.

Nya skivan känns lite (jag skäms nästan för att säga det) tråkig. Som någon annan skrev: några av låtarna låter som Shoreline del 1-4. Förhoppningsvis växer den med tiden.

Dessutom måste jag säga att det känns klart surrealistiskt att se en BD-singel som nummer ett på singellistan. Och att vilka FM-rockare som helst börjar prata om Broder Daniel. Är det Kents fel?

Är det Kents fel?

Om det nu är någons fel så tror jag att det är Håkans. ;)

Medlem sedan dec. 20002 147 inlägg

nya skivan är go. kan dock inte jämföra den med föregående än iom. brist på distans.

så är det.

Morph skrev:

Dessutom måste jag säga att det känns klart surrealistiskt att se en BD-singel som nummer ett på singellistan. Och att vilka FM-rockare som helst börjar prata om Broder Daniel. Är det Kents fel?

Men BD är ju knappast särskilt underground. Var och varannan gick ju exempelvis och köpte Broder Daniel-skivor efter Fucking Åmål. Och så ligger de på ett stort skivbolag.

Att singeln direkt gick upp som etta på försäljningslistan berodde nog på att den var väldigt efterlängtad av många (som köpte den direkt när den släpptes). Det är förmodligen därför den inte heller blev någon långkörare i toppen (låg den etta i en vecka, eller?).

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Skitlåt enligt mig.

Medlem sedan dec. 20002 147 inlägg

medialabs skrev:

Skitlåt enligt mig.

varför?

Medlem sedan juli 20002 056 inlägg

Web-Tor skrev:

Är det Kents fel?

Om det nu är någons fel så tror jag att det är Håkans. ;)

Många har ju inte en aning om vad han gjorde innan han började skråla själv.

Hu? Trodde det var allmänt känt att han var med i BD.

Visst hjälpte Fucking Åmål med "Underground" till att BD blev mer kända. Underground eller inte, BD kör iaf fortarade sitt race!

When we were winning är skön, särskillt den långa versionen. Har bara lyssnat på albumet 1 runda så det är lite tidigt att uttala sig men sågat blir det knappast av mig.

Web-Tor skrev:

Hu? Trodde det var allmänt känt att han var med i BD.

I och för sig, numera känner väl dom flesta till det men det var inte längesedan du kunde fråga vilken NRJ-lyssnare som helst och dom hade ingen aning.

Fast det bästa Håkan gjort på skiva var ju att slå på trummorna i Honey is Cool. Som basist i Broder Daniel var han ganska menlös.

Fast det bästa Håkan gjort på skiva var ju att slå på trummorna i Honey is Cool.

True. Honey is Cool var ett fint band det. Fröken Dreijer på sång och allt.

För övrigt börjar Cruel Town växa i mina öron också.

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)