webForumDet fria alternativet

radions musiktablå bra idag

Småprat

6 svar · 307 visningar · startad av mrblonde

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg
Frågan#1

Måste säga att det har varit helt underbart att lyssna på radion idag (bortsett från att Anna Lindh dog, det är väldigt tråkigt men behandlas i en annan tråd).

Lugn sober musik och låtar man inte får höra så ofta hela dagen på p3 istället för crazy in love 3 ggr per timme.

Tänk om alla radiokanaler kunde införa en "lugn" dag varje vecka. Hemskt att någon skall behöva dö för att radion skall ta det lite lugnt med sina spellistor...

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Trodde inte det var någon som lyssnade på musik idag
med tanke på att "vad lyssnar du på just nu"-tråden ligger i träda. ;)

Instämmer i att en dag i veckan borde vara en lugn musikdag....Måndagen eller tisdagen. förslagsvis. :)

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Tips för er som gillar lugn musik: Lugna favoriter 104.3(mina föräldrar plågar mig alltid med den när dom har möjlighet på resor ;) ).

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Måste hålla med här - det har varit en lisa för själen att slippa all listmusik för en gångs skull. :)
Radio Match körde lugn musik hela dan, massa goa gamla låtar de letade fram ur arkiven för att fylla ut dagen. ;)

Medlem sedan dec. 20021 061 inlägg

En annan lyssnade på P1 hela dagen för första och förhoppningsvis sista gången. Ingen musik - bara information och reflektion

/Johnny

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Mika3l skrev:

Tips för er som gillar lugn musik: Lugna favoriter 104.3(mina föräldrar plågar mig alltid med den när dom har möjlighet på resor ;) ).

Finns nog inte mycket i denna värld som får mig att bli så fruktansvärt akut spynödig!

Medlem sedan sep. 20012 186 inlägg

Dom "stora" kanalerna har ju sin grej. Man tar en låt (singel), och spelar den till den går sönder, går den sönder försöker man laga den, och fortsätter så ända till singeln inte går att laga mer, då tar man nästa och gör likadant :x

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)