webForumDet fria alternativet

Framtidsmåltid!

Småprat

3 svar · 208 visningar · startad av Lofberg

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg
Frågan#1

har fått i uppgift på HK att skriva ner en framtidsmåltid jag kan tänka mig. Alltså, ett recept el. dyl. på hur en framtida måltid kan komma att se ut. Men jag har svårt att tänka mig en sådan, en tidning sa att man skulle förmodligen äta mer grönt, mera bönor och annat sånt där nyttigt. Jag tror inte på det. Vad tror ni? Har ni några funderingar el. recept? Tack på förhand för era tips och idéer! :) ;) :bire

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Det beror väl på vad man menar med framtid? Nästa år, om tio år eller om tusen år?

Personligen tror jag inte att maten kommer att se speciellt annorlunda ut om tio år. Dock tror jag att vi sakta men säkert kommer att äta allt mindre kött. Djurindustrins hantering av djur och smittat kött kommer förmodligen att få allt fler att dra ned sin köttkonsumtion.

Detta innebär att allt fler kommer att äta vegetariskt, vilket i sin tur betyder att hela grejen avmystifieras samtidigt som nya vegetariska alternativ utvecklas för den allt större marknaden. Detta blir en form av kedjereaktion, som i viss mån redan startat. Jämför t ex utbudet av vegetarisk färdigmat i dag med utbudet för 5-10 år sedan. Det är vad jag tror.

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Star trek :e

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

obelix skrev:

Star trek :e

:birp Yejj!

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)