Resevoir Dogs måste man också se! Även True Romance är ganska schysst. Christopher Walken är lätt grymmast i både Pulp Fiction och True Romance! :)
Jackie Brown är en annan ganska schysst Tarantino rulle.
Själv har jag nu köpt ett gäng gamla Al Pacino filmer. Dog Day Afternoon som jag sett en gång tidigare. John Cazale och Al Pacino är riktigt bra!
Sen The Panic In Needle Park och Serpico som jag själv inte sett än. :)
Har även köpt ett gäng Spike Lee filmer. Do the right thing, Jungle Fever, Clockers och Summer of Sam. :)
Men av de Spike Lee filmer jag har sett så skulle jag rekommendera He Got Game med Denzel Washington!
Sen om man inte sett De Niro rullarna Deer Hunter, Taxi Driver, Raging Bull och även Goodfellas så är det bara till att se dem direkt! :)
större delen av tipsen ovan är inte svar på din fråga... magnolia är inte ens i närheten av samma stil som de du exemplifierat (den suger dessutom enligt min åsikt).
Tyvärr kommer jag inte på nån heller som liknar dem..
8 Mile placerar sig utan tvekan på topp 10 hos mig...en underbar film som många dock underskattar eftersom en "gangster" kan väl inte göra en bra film!
Asså se den det är inte bara svordomar och gangsta rap!
8 Mile placerar sig utan tvekan på topp 10 hos mig...en underbar film som många dock underskattar eftersom en "gangster" kan väl inte göra en bra film!
Asså se den det är inte bara svordomar och gangsta rap!
Det beror på hur man definierar bra film. Jag har sett 8 mile två gånger (andra gången mot min vilja) och den faller mig absolut inte i smaken. Rent skräp faktiskt, om du frågar mig...
Om den filmen skulle placera sig som top10 alla filmer alla kategorier, då skulle det vara ett hån mot filmindustrin.
Instämmer med oelbal, själv tycker jag den är grym endast pga battle scenerna och inget annat, MM gör en helt okej rollgestaltning av sig själv ;) men över lag är det för mig med på kanske top 100....
260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e