webForumDet fria alternativet

Surströming !

Mat & dryck

10 svar · 769 visningar · startad av stoffe-2k

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg
Frågan#1

Vlken j-vla bluff!

visst det luktar lite illa men inte fan smakar det något, under alla lök och gräddfilllllll så e det ju nästan som en tacos :bire :birp :moose :P :birp :h :e

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Fylla anas... ;)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

"under all lök och gräddfil"..?
Tsss, det är då inte riktig surströmming det...

Äkta intas med kokt potatis, rödlök och inget annat vad jag kommer ihåg... :p

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Riktigt gott, jo, det fanns både rödlök o mandelpotatis :D :e

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Surströmming luktar... ja, obeskrivligt äckligt. Jag käkade det dock för första gången förra sommaren och smaken var det verkligen inget fel på. Helt okej!
Men så, för några veckor sedan så bjöd man på surströmming på jobbet men den gången pallade jag inte. Stanken fick mig att lämna lokalen först av alla och jag mådde piss i säkert två timmar efteråt. :l

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

Förstår inte på detta skräp, jobbar i en matbutik och här uppe i norr köper man surströmming till julbordet. Fasen man borde skämmas.
Har själv aldrig varit i närheten av en öppnad burk. Kommer så ej att vara! Detta må vara djävulens käk! §jr §e x( :q :l :( :OO

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Surströmming är ett värdefullt inslag i den svenska matkulturen och ska förtäras med mandelpotatis, lite finhackad röd lök och sprött tunnbröd. Mums :birp http://www.surstromming.se/

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Det var det värsta skiten jag någonsin luktat, hur fan kan man ens tänka tanken att äta det. Jag tog en minitugga och det smakade ***. Aldrig igen

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

Kan ni tänka er hur gott man luktar efter ett par dagar som "orch" på ett "live" (levande rollspel)... Ja, det är ju inte helt ovanligt att man häller en burk surströmmingsspad över sig för att få till en behaglig doft som gör andra karaktärer uppmärksamma när man närmar sig... :P ;)

För övrigt så är surströmming rätt okej på en macka med rätt tillbehör. :bire

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

Dubbelpostning...

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Theon skrev:

Surströmming är ett värdefullt inslag i den svenska matkulturen och ska förtäras med mandelpotatis, lite finhackad röd lök och sprött tunnbröd. Mums :birp http://www.surstromming.se/

Knappast värdefullt, men likförbannat ett inslag.
Mandelpotatisen och tunnbrödet, däremot....är kultur. :)

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
135 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)