Fylla anas... ;)
Vlken j-vla bluff!
visst det luktar lite illa men inte fan smakar det något, under alla lök och gräddfilllllll så e det ju nästan som en tacos :bire :birp :moose :P :birp :h :e
10 svar · 769 visningar · startad av stoffe-2k
Vlken j-vla bluff!
visst det luktar lite illa men inte fan smakar det något, under alla lök och gräddfilllllll så e det ju nästan som en tacos :bire :birp :moose :P :birp :h :e
Fylla anas... ;)
"under all lök och gräddfil"..?
Tsss, det är då inte riktig surströmming det...
Äkta intas med kokt potatis, rödlök och inget annat vad jag kommer ihåg... :p
Riktigt gott, jo, det fanns både rödlök o mandelpotatis :D :e
Surströmming luktar... ja, obeskrivligt äckligt. Jag käkade det dock för första gången förra sommaren och smaken var det verkligen inget fel på. Helt okej!
Men så, för några veckor sedan så bjöd man på surströmming på jobbet men den gången pallade jag inte. Stanken fick mig att lämna lokalen först av alla och jag mådde piss i säkert två timmar efteråt. :l
Förstår inte på detta skräp, jobbar i en matbutik och här uppe i norr köper man surströmming till julbordet. Fasen man borde skämmas.
Har själv aldrig varit i närheten av en öppnad burk. Kommer så ej att vara! Detta må vara djävulens käk! §jr §e x( :q :l :( :OO
Surströmming är ett värdefullt inslag i den svenska matkulturen och ska förtäras med mandelpotatis, lite finhackad röd lök och sprött tunnbröd. Mums :birp http://www.surstromming.se/
Det var det värsta skiten jag någonsin luktat, hur fan kan man ens tänka tanken att äta det. Jag tog en minitugga och det smakade ***. Aldrig igen
Kan ni tänka er hur gott man luktar efter ett par dagar som "orch" på ett "live" (levande rollspel)... Ja, det är ju inte helt ovanligt att man häller en burk surströmmingsspad över sig för att få till en behaglig doft som gör andra karaktärer uppmärksamma när man närmar sig... :P ;)
För övrigt så är surströmming rätt okej på en macka med rätt tillbehör. :bire
Dubbelpostning...
Theon skrev:
Surströmming är ett värdefullt inslag i den svenska matkulturen och ska förtäras med mandelpotatis, lite finhackad röd lök och sprött tunnbröd. Mums :birp http://www.surstromming.se/
Knappast värdefullt, men likförbannat ett inslag.
Mandelpotatisen och tunnbrödet, däremot....är kultur. :)