webForumDet fria alternativet

Kräftsäsong

Mat & dryck

15 svar · 1 836 visningar · startad av bassebhu

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg
Frågan#1

Ja, snart är det väl kräftsäsong. Eller var det den som nyss passerade? Ähh, skit samma. :)

Vilka är de godaste kräftorna? Kvällspressens tester tänker jag inte lita på.
Turkiska? Kinesiska? "Bosses egenfiskade"? Jumbo? Mini? Färdigskalade i spad?

Själv äter jag i stort sett inget som lever i vatten förutom fiskpinnar, som jag brukar säga :D Men är det högtid, så är det!

Kräftor och räkor och skaldjur över huvudtaget är dock en ansträngande måltid.
Man får ju hålla på en 2, 3 timmar innan man börjar bli mätt. Fast såklart: sallad, bröd och dryck finns ju också ;)

Fortsatt trevlig afton! :bire

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Jag brukar äta den sorten som smakar Bäska Droppar och öl! Minns av någon underlig anledning inte vad den heter :e

Medlem sedan sep. 20001 124 inlägg

Den sorten känner jag till också! Jag förstår inte riktigt varför man kallar det för kräftskiva, när det egentligen bara är ett klassiskt fylleslag som vanligt. Jaja... Vissa kanske måste hitta på ursäkter innan dom blir dyngfulla.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Jag brukar bojkotta kräftorna och ladda upp med räkor eller en burk färdigskalade kräftarslen istället. Kräftorna är väl inte inbrottssäkra för inte? ;)

:stefan: skrev:

Jag brukar bojkotta kräftorna och ladda upp med räkor eller en burk färdigskalade kräftarslen istället. Kräftorna är väl inte inbrottssäkra för inte? ;)

Räkor är det ju ännu mer jobb för m(f)ödan! :P

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Det ska vara handplockad Svensk flodkräfta...
Annars får det vara...

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

Jag var på en såndär tillställning nu i helgen. Värden hade varit vänlig nog att köpa på sig ett par sånadär 10-pack med nubbar. "Skärgårdsnubbar" tror jag t.o.m. det var.

De flesta sorterna var helt klart drickbara förutom en flaska kallad "Piraten". Beska droppar smakar hallonsaft i jämförelse. Har aldrig varit med om en sån "oljig"/"simmig" nubbe. Kan nog närmast jämföras med fotogen..

Dagens nubbetips är alltså: Drick INTE "piraten"... :x

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Bäska är kuckumaffens. Men nu blev jag i mitt självförakt riktigt sugen på Piraten :D

Phorpher: Huga, råkade ut för Piraten på midsommar - en riktigt hemsk typ...

basse: Ånä, sällan jag behöver kofot och skärbrännare för att bryta mig in i en räka... :e

basse: Ånä, sällan jag behöver kofot och skärbrännare för att bryta mig in i en räka... :e

Antingen har du jättestora räkor där du bor, eller så är det du som är liten som en räka. Alternativt så är du en räka. :OO KANIBAL!

bassebhu skrev:

Antingen har du jättestora räkor där du bor, eller så är det du som är liten som en räka. Alternativt så är du en räka. :OO KANIBAL!

Tja, med tanke på mina sugrörsarmar så... ;)

Nä, pilla loss lite räkor från deras skal, ta en hönökaka och applicera räkorna på, ett gäng kräftarslen (finns på burk ;)) och på med en massa citronmajonnäs eller liknande - mycket enklare och godare än att sitta och bända på en klo eller suga en kräfta mellan benen... :e

suga en kräfta mellan benen... :e

Detta är ju inte bara kannibalism! INCEST PÅ WEBFORUM!!!!

Hörrö, det är inte JAG som gör det - det är alla offer som tror att man måste käka upp det mest inbrottssäkra djuret i den kända världen som inte är riktigt navlade... ;)

Hörrö, det är inte JAG som gör det - det är alla offer som tror att man måste käka upp det mest inbrottssäkra djuret i den kända världen som inte är riktigt navlade... ;)

ok. mothugg :e kräftor kan ju inte ha en chans mot bältan eller sköldpaddan. :P

Hörrö, nu är du offtopic. ;)

Apropå det ska jag på kräftskiva på söndag om två veckor. :)

Hörrö, nu är du offtopic. ;)

Apropå det ska jag på kräftskiva på söndag om två veckor. :)

Apropå vad? Att gå offtopic? :P

Nejdå kompis. ha det så trevligt. Smaklig måltid i förskott! :e

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)