webForumDet fria alternativet

Bob Marley.

Småprat

10 svar · 405 visningar · startad av ERR0R

Medlem sedan dec. 2000596 inlägg
Frågan#1

öjjöjj.... nu är jag här igen :p

Börjar blir lite drygt nu, det finns ju så mycket skit som knappt går att lyssna på.

Jag gillar Iron Lion Zion och Buffalo soldier och dom där.

Finns det några andra bra låtar av honom eller ska man ge upp?

Redigerat med anledning av webForums regler §3.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med :stefan: alternativt forumledare@webforum.nu.

:stefan:
Moderator, webForum

Medlem sedan mars 20021 889 inlägg

Jag håller med. Har 7 skivor med honom men det är bara några få låter som är lyssningsbara. :)

Jag rekommenderar: Redemption song (min favorit), Stir it up, Is this love, I shot the sheriff, No woman no cry och Buffalo Soldier.
Köp skivan "Legend".

:)

Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med :stefan: alternativt forumledare@webforum.nu.

Moderator, webForum

Medlem sedan juli 20002 056 inlägg

Hans best of (Legend) är grym tycker jag. Riktigt skön.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

..och så läser vi §3 igen!

Reglerna skrev:

webForum stöder inte piratkopiering. Trådar som kan anses syfta till att främja sådan verksamhet är därför inte tillåtna här.

Moderator, webForum

Det är väl fortfarande inte olagligt att ladda ner musik, bara att sprida? :q :q :q

Så tills vidare: Redigerat! ;)

Moderator, webForum

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

trexter skrev:

...

Kanske enligt svensk lag men enligt wFs regler är det inte tillåtet. Och även om inte ni vet det så ska ni rätta er om en moderator säger till. ;)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

trexter (och alla andra som känner för att snacka om hur mycket de tankar ner): Visst, vi rör oss i en gråzon i det här ämnet, men just därför har vi regler som säger att "webForum stöder inte piratkopiering. Trådar som kan anses syfta till att främja sådan verksamhet är därför inte tillåtna här" - och just därför snackar vi inte om det. Basta!

Tipsa gärna om musik, men håll er på rätt sida av reglerna, tack. :)

Problem med detta - ta kontakt med forumledaren eller de ansvariga för webForum.

Jag får väl lyda under pöbeln då. :( §jr

Medlem sedan aug. 2001746 inlägg

Detta inlägg skall inte ses som provokativt, var bara tvungen att kommentera följande...

Problem med detta - ta kontakt med forumledaren eller de ansvariga för webForum.

Som om det skulle hjälpa :e

Skulle vara intressant att se vad resultatet av en sådan korspondans skulle utmynna i...

:OO - Jag vill kunna ladda hem musik
x( - Nej det får du inte.
:r - Snälla!
:birp - Ok då, du får väl det då - men bara en gång - lova!

Medlem sedan juni 2001845 inlägg

Pratar man Bob Marley så är ju skivan "babylon by bus" självklar, måste vara lite av det bästa han har gjort.

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

Är inte Buffalo soldier gjord av Kymani Marley??? Alltså sonen eller har han snott den av Farsan??? :)

280 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
152 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)