webForumDet fria alternativet

Tupac Amaur Shakur lever! eller inte?

Småprat

42 svar · 1 080 visningar · startad av Big_Baby_Jesus · sida 2 av 3

Frågan, av Big_Baby_Jesus

Jag är helt splittrad i den här frågan om han lever eller inte! vad ska man tro? Det återstår väl att se nu i September, om nu the 7 day theory stämmer!!

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juni 200373 inlägg

själv tycker jag att 2pac är den överlägset bästa rappartisten någonsin..både melodierna och texterna i hans låter är grymt bra, visst har han vissa mindre bra låtar men det har ju alla..

ämnet: jag är rätt säker på att han inte lever även om jag skulle vilja det..dom flesta rykten man läser på hemsidor är inte sanna, allt verkar tyvärr vara falska påståenden och spekulationer

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

vanhalen skrev:

dom flesta rykten man läser på hemsidor är inte sanna

*noterar* :p

Nää, men på fullt allvar. De som tror att han lever, kan de förklara varför?

Medlem sedan sep. 20012 186 inlägg

Med tanke på att han blev skjuten (och om jag inte minns helt fel) och dog i ambulansen verkar det svårt att fejka... eller?
Hade varit en helt annan sak om han hade druknat utan att bli funnen eller nåt...

Dessutom såg jag en dokumentär om morden på Tupac och Notorious B.I.G., och i den så hade dom klippt in nån del om att Tupac jobbade i ett riktigt übertempo när han spelade in, han kunde göra uppemot tre låtar på en dag genom att "freestyla" järnet och låta nån snubbe klippa ihop det sen...

Däremot att mordutredarna la ner fallen var illa :(
(I samma dokumentär hade dom fått fram nåt nytt material som tydde på att Tupac skulle blivit mördad av underhuggare till musikbolagschefen eftersom han planerade att lämna sitt dåvarande skivbolag, och för att avleda misstankarna från bolagen sköts B.I.G. av farten)

Medlem sedan sep. 200231 inlägg

Dog i ambulansen??? han överlevde i sju dagar sens han blev skjuten, och han dog fredag den 13e bara så du vet "Gandalf" Ta reda på mer fakta innan du skriver ett inlägg

Och han var en av de bättre rappare, vem har skrivit lika mycket eget material som han??

Big_Baby_Jesus skrev:

Och han var en av de bättre rappare, vem har skrivit lika mycket eget material som han??

Kvalitet ≠ kvantitet ;)

Big_Baby_Jesus skrev:

Dog i ambulansen??? han överlevde i sju dagar sens han blev skjuten, och han dog fredag den 13e bara så du vet "Gandalf" Ta reda på mer fakta innan du skriver ett inlägg

Googlade lite:
http://www.geocities.com/mh90fi/2pac.html
http://www.geocities.com/mr_weztsyde/liv.htm

Helt klart en intressant teori, verkar som man måste vänta tills Snoop Doggy Doggs koncert då :P

Läste nogrannare i den översta länken:
"I am coming back June 7 2003. Då har hans polare Snoop Dog en konsert.
Och Snoop Dog sägs planera en överraskning som kommer chocka hela världen"
7:e juli idag va?

Medlem sedan mars 2003970 inlägg

Ska bli spännande ;)
Tycker f.ö att changes är bra men resten är inte så märkvärdigt, däremot var han en av de grundläggande artisterna till hiphop.
Lite offtopic, men jag tycker personligen att Eminem är 50 ggr bättre ;)

Medlem sedan dec. 2002797 inlägg

är inte särskilt förtjust i Rap öht... Tupac hade faktiskt en skön röst, huruvida han kunde "rappa" duktigt eller inte låter jag vara osagt.

jag väntar lika lite på den dag tupac ska uppstå som den dag Elvis kommer åter eller ABBA återförenas.

:birp

BulletBoyCrime skrev:

Ska bli spännande ;)
Tycker f.ö att changes är bra men resten är inte så märkvärdigt, däremot var han en av de grundläggande artisterna till hiphop.
Lite offtopic, men jag tycker personligen att Eminem är 50 ggr bättre ;)

Fortsätter offtopic: Håller med om att Eminem är bättre... hans texter säger mig mer än Tupacs. Och vad gäller grundläggande artister så var ju NWA (Ice Cube, Dr. Dre, Eazy-E, MC Ren och DJ Yella) tidigare och bättre än Tupac vad gäller "gangsterrap"...

Medlem sedan dec. 2002797 inlägg

*inlägg för att bevara husfriden*

min flickvän låter meddela att jag är helt "lost" och att eminem och tupac gör/gjort jättebra musik...

Medlem sedan apr. 20021 899 inlägg

Gandalf skrev:

Läste nogrannare i den översta länken:
"I am coming back June 7 2003. Då har hans polare Snoop Dog en konsert.
Och Snoop Dog sägs planera en överraskning som kommer chocka hela världen"
7:e juli idag va?

7:e juli? Var det inte 7 juni nyss? ;)

Medlem sedan aug. 20022 436 inlägg

Vem är Tupac?

Herre Satan, jag tittade igenom den här sidan: http://www.geocities.com/mh90fi/2pac.html
Så ytterst löjligt.

»Hans lyckonummer var, eller kanske är, 7.»

Vilket förmodligen är den kristna världens vanligaste "lyckotal".

»Hans senaste album hette The 7 Day Theory.»

Vilket naturligtvis inte kan tänkas ha något att göra med att t.ex. den kristna skapelsemyten säger att världen skapades på sju dagar.

»Tupac blev skjuten 7 september men då överlevde han.
Sen, den 13 september avled han. Räkna nu.
7, 8, 9, 10, 11, 12, 13. SJU DAGAR, som albumet The 7 Day Theory.»

Ahem. 7 → 8 (en dag), 8 → 9 (två), 9 → 10 (tre), 10 → 11 (fyra), 11 → 12 (fem), 12 → 13 (sex). Det gick alltså sex, inte sju, dagar tills han lämnade in.

»Strax innan sin död bytte han artistnamn till Makaveli. Ändrar du "k" till "i" och kastar om bokstäverna.. "I am alive"(=Jag lever) »

Gnnnnn... hraaahg... det här borde innebära tvångssterilisering :o Byt ut M mot R, ta bort K:et, flytta V:et ett steg åt vänster, byt ut A nr. 2 mot I och E:et mot ett O, och vips: RAVIOLI!

»Detta kan ju inte vara en slump, det kan det inte.»

Absolut inte!

»Då kanske han kommer tillbaka 13 september år 2003, då har han varit "död" i precis 7 år.. Han har också gjort en låt, "I am coming back June 7 2003. Då har hans polare Snoop Dog en konsert.»

Fast kanske han kommer tillbaka 7:e juli 2007? Eller varför inte vänta lite till, och komma tillbaka 7777-07-07? Eller lagom till julafton, så att hans nya skiva kan säljas till julklappsletande föräldrar? Eller varför inte sjätte september 2003, då Amon Amarth och Finntroll lirar på Club Aggression i Sundbyberg? Tänk så här: Banden har sammanlagt 19 bokstäver i sina namn. 1+9 = 10. Finntroll har släppt tre skivor. 10-3 = 7. Sammanträffande? I think not!

Medlem sedan mars 20021 889 inlägg

Om Tupac dyker upp anser jag det rimligt att även Jim Morrison och Elvis Presley behagar visa sina trynen. Även Jimi Hofa skulle vara ett välkommet inlägg bland pseudo-spökena! :i :OO

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

spango skrev:

Gnnnnn... hraaahg... det här borde innebära tvångssterilisering :o Byt ut M mot R, ta bort K:et, flytta V:et ett steg åt vänster, byt ut A nr. 2 mot I och E:et mot ett O, och vips: RAVIOLI!

:e :e :e

spango skrev:

Fast kanske han kommer tillbaka 7:e juli 2007? Eller varför inte vänta lite till, och komma tillbaka 7777-07-07? Eller lagom till julafton, så att hans nya skiva kan säljas till julklappsletande föräldrar? Eller varför inte sjätte september 2003, då Amon Amarth och Finntroll lirar på Club Aggression i Sundbyberg? Tänk så här: Banden har sammanlagt 19 bokstäver i sina namn. 1+9 = 10. Finntroll har släppt tre skivor. 10-3 = 7. Sammanträffande? I think not!

Finntroll och Tupac. Det skulle allt vara något! :)

Ja. Det vore det :e
Yo, yo, 'diz goze out tah AAAAALL da trolls in Sumpis!!!

Fast jag skulle nog bli gladare om deras gitarrist Somnium återuppstod i stället :(

Medlem sedan nov. 2000857 inlägg

spango skrev:

Herre Satan, jag tittade igenom den här sidan: http://www.geocities.com/mh90fi/2pac.html
Så ytterst löjligt.

»Hans lyckonummer var, eller kanske är, 7.»

Vilket förmodligen är den kristna världens vanligaste "lyckotal".

»Hans senaste album hette The 7 Day Theory.»

Vilket naturligtvis inte kan tänkas ha något att göra med att t.ex. den kristna skapelsemyten säger att världen skapades på sju dagar.

»Tupac blev skjuten 7 september men då överlevde han.
Sen, den 13 september avled han. Räkna nu.
7, 8, 9, 10, 11, 12, 13. SJU DAGAR, som albumet The 7 Day Theory.»

Ahem. 7 → 8 (en dag), 8 → 9 (två), 9 → 10 (tre), 10 → 11 (fyra), 11 → 12 (fem), 12 → 13 (sex). Det gick alltså sex, inte sju, dagar tills han lämnade in.

»Strax innan sin död bytte han artistnamn till Makaveli. Ändrar du "k" till "i" och kastar om bokstäverna.. "I am alive"(=Jag lever) »

»Detta kan ju inte vara en slump, det kan det inte.»

Absolut inte!

»Då kanske han kommer tillbaka 13 september år 2003, då har han varit "död" i precis 7 år.. Han har också gjort en låt, "I am coming back June 7 2003. Då har hans polare Snoop Dog en konsert.»

:birp :h :e :f

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Själv tror jag även att Astrid Lindgren har fejkat sin egen död!

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Ja eller hur, låter troligt!

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)