jag tror iofs att han är död, men vad är: "7 day theory"?
Jag är helt splittrad i den här frågan om han lever eller inte! vad ska man tro?
Det återstår väl att se nu i September, om nu the 7 day theory stämmer!!
42 svar · 1 080 visningar · startad av Big_Baby_Jesus
Jag är helt splittrad i den här frågan om han lever eller inte! vad ska man tro?
Det återstår väl att se nu i September, om nu the 7 day theory stämmer!!
jag tror iofs att han är död, men vad är: "7 day theory"?
machavelli, en italiensk furstu skrev böcker om strategisk krigföring, han lurade sina fiender att han var död för att sedan återuppstå den sjunde dagen eller något sådant. 2pac kallade sig även för machavelli
Jag vill bara infoga att jag tycker att Tupac förmodligen är den mest överskattade rapparen i världshistorien.
Man kan tycka att vissa saker tyder på att han fejkade sin död. T.ex. att han producerade så mycket material när han levde så mycket kunde släppas efter hans död.
Men jag tror ändå inte på att han skulle leva...
Jag har sett x antal dokumentärer om morden på biggie och 2pac och 2pac verkar ha varit en workaholic så det är inte så konstigt att det finns så mycket material av honom som inte getts ut efter hans död.
Sylvester Stallone ska reggisera en film som handlar om morden på biggie och 2pac, där han kommer fokusera på LA polisens inblandning.
Såg igår dokumentären Biggie and Pac som handlade just om detta, verkar inte helt otroligt.
spango:
Varför det ? han har ju både röst, flow och stil
erka skrev:
spango:
Just att en artist har mycket flow är något jag värdesätter högt :e
Jag tycker att det som släpptes innan han blev dödad är bättre än de senare, kan ju iofs vara därför det aldrig släpptes.
Död eller levande.. Det han presterat hittils suger ju lika illa som en flodhäst med igensydd käke!
Bire varför ska du jämnt klaga på musik som du inte gillar, så fort det pratas om ett band / artist som du inte gillar så spammar du topicen.
erka: För att det alltid är näsvisa skitskallar som klagar på min musik kanske?
Dessutom anser inte jag att ETT inlägg räknas som spam.
En person på ett forum MÅSTE väl få säga sin åsikt även om den åsikten är att man hatar det som diskuteras?
Om rappkillen är död eller levande bryr jag mig fullständigt fan i, likväl som att Elvis spelar Black Jack i Lasvegas varje natt.
Bire skrev:
erka: För att det alltid är näsvisa skitskallar som klagar på min musik kanske?
Dessutom anser inte jag att ETT inlägg räknas som spam.En person på ett forum MÅSTE väl få säga sin åsikt även om den åsikten är att man hatar det som diskuteras?
Om rappkillen är död eller levande bryr jag mig fullständigt fan i, likväl som att Elvis spelar Black Jack i Lasvegas varje natt.
Bara så trött i allmänhet på folk som klankar ner på musiksmaker som de själva inte gillar.
erka skrev:
Bara så trött i allmänhet på folk som klankar ner på musiksmaker som de själva inte gillar.
Helt ok för mig, man hacka inte på mig innan jag spammat sönder en tråd totalt bara.. ;)
Blir ju lite trist om man i en tråd om macintosh förbjuder pc-anhängarna att klaga på det dom inte gillar, eller hur? ;)
erka skrev:
Tycker bara du är rättduktig på klanka på andra musikstilar än din egen ;)
ps. dio suger
/ds
Japps, det är jag!
PS: Dio suger, men inte så hårt som all jävla modern rap & hiphop..
Visst har alla rätt att framföra sin åsikt, men inlägg i stil med "Tupac suger" utan någon vidare motivering klarar sig alla utan.
Att artister har massvis med material som ligger och skräpar är inte precis ovanligt. Dessutom hade Tupac det långt innan han dog, t.ex. videon till "Dear Mama" gjordes helt och hållet utan hans medverkan. (Ibland finns det även en anledning till varför material inte publiceras. I Tupacs fall tycker jag att anledningarna var rätt uppenbara. Det jag hört av hans tidiga material suger inte alls lika mycket som det som gavs ut efter hans död.)
erka skrev:
spango:
Rösten var tråkig.
Flowet var smörigt och ointressant.
Stilen var likadan som ~1000000 andra rappare.
spango skrev:
erka skrev:
spango:
Varför det ? han har ju både röst, flow och stilRösten var tråkig.
Flowet var smörigt och ointressant.
Stilen var likadan som ~1000000 andra rappare.
Rösten var skön, ch det var en röst man kunde lyssna på ett bra tag innan man tröttnade.. Till skillnad från Slayers sångare, så hör man iallafall vad han säger.. ;)
Han hade den stilen först. Det var på senare dagar liknande artister kom och agerade copycat.
PersianBulldog skrev:
Till skillnad från Slayers sångare, så hör man iallafall vad han säger.. ;)
Hehe. Det beror väl på hur mycket man exponerats för Slayer :)
PersianBulldog skrev:
Han hade den stilen först. Det var på senare dagar liknande artister kom och agerade copycat.
Han var tidig, men inte först. Först är ett vanskligt ord. Dessutom gillade jag aldrig hans ganska överdrivna stil, vare sig hans var först eller sist eller mitt emellan. Han saknade medvetenheten hos t.ex. Ice Cube, ironin hos Eazy-E och den allmäna begåvningen hos Dre. Jag tyckte inte om Tupac ens när jag var ett stort rapfan.