webForumDet fria alternativet

Söker en tecknad film...

Film & TV

9 svar · 371 visningar · startad av Patrik81

Medlem sedan okt. 2001538 inlägg
Frågan#1

... som jag såg någon gång under senare delen av 80-talet, som utspelar sig i en alternativ värld, ute i rymden, och en ung kille som helt plötsligt får en karta eller ritning eller liknande påtatuerat på sin hand, när han träffar på en döende pilot.

Sedan drar han omkring med ett gäng som på ett eller annat sätt hakar på honom, bland annat en utomjordisk varelse som kan flyga. Och de jagas av någon elak rymdflotta eller något som försöker få tillbaka ritningen/kartan samtidigt som gruppen försöker få den till deom "goda" styrkorna.

Jag tror, men minnet är suddigt, att han hette Kendall eller Kimball eller något sådant.

Nåväl, lite luddigt, men något som jag försöker minnas som jag såg när jag var typ 8 eller något kanske... någon som tycker sig känna igen det?

Tacksam för alla ledtrådar / svar

MVH Patrik

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Är det den där serien där piraterna har ett stort skepp som kallas Malströmmen? Och den flygande grunkan är en apa med näbb?

Näe, den är för ny, erkänt en rätt bra serie, men detta var en enda film, och som sagt, förlagd ute i rymden. Den flygande tror jag var grön, eller grönaktig och, tror jag, hade hudflikar typ som flygande ekorrar, som han använde för att glidflyga med.

MVH Patrik

Okej, om du såg den när du var åtta så var väl jag sex när jag såg den, om jag såg den... minns inte så långt tillbaka. :p

ja get var någon gång under den tidsperioden. Är inte hundra på att jag var exakt åtta, men nånstans runt omkring där.

Tror det var på typ TV1000 eller Filmnet den sändes...
inte för att det lär vara till någon större hjälp, men ändå :)

MVH Patrik

Medlem sedan aug. 20021 975 inlägg

Du kanske kan maila TV kanalen och fråga.

Tror du de har kvar programtablåer från över tio år tillbaka? Man skall aldrig säga aldrig, men det skulle nog krävas ett smärre mirakel *tro* Är det Canal + som är gamla Filmnet?

MVH Patrik

Ja, Filmnet blev Canal+.

Jag får försöka med det, men lägger nog mer hopp till webforum än till filmkanalernas mailsupprt ;)

MVH Patrik

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Mr. N. skrev:

Okej, om du såg den när du var åtta så var väl jag sex när jag såg den, om jag såg den... minns inte så långt tillbaka. :p

Och jag 3. :e

300 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
169 ms — ändringar (db)