... som jag såg någon gång under senare delen av 80-talet, som utspelar sig i en alternativ värld, ute i rymden, och en ung kille som helt plötsligt får en karta eller ritning eller liknande påtatuerat på sin hand, när han träffar på en döende pilot.
Sedan drar han omkring med ett gäng som på ett eller annat sätt hakar på honom, bland annat en utomjordisk varelse som kan flyga. Och de jagas av någon elak rymdflotta eller något som försöker få tillbaka ritningen/kartan samtidigt som gruppen försöker få den till deom "goda" styrkorna.
Jag tror, men minnet är suddigt, att han hette Kendall eller Kimball eller något sådant.
Nåväl, lite luddigt, men något som jag försöker minnas som jag såg när jag var typ 8 eller något kanske... någon som tycker sig känna igen det?
Näe, den är för ny, erkänt en rätt bra serie, men detta var en enda film, och som sagt, förlagd ute i rymden. Den flygande tror jag var grön, eller grönaktig och, tror jag, hade hudflikar typ som flygande ekorrar, som han använde för att glidflyga med.
Tror du de har kvar programtablåer från över tio år tillbaka? Man skall aldrig säga aldrig, men det skulle nog krävas ett smärre mirakel *tro* Är det Canal + som är gamla Filmnet?