Det bästa uppträdandet enligt mig var nog av antingen The Hives (förutom att ljudet, som sagt, sög), In Flames eller (tyvärr) Latin Kings.
Räknar man de mindre scenerna, tyckte jag Cursive rockade hårt på Teaterladan, strax efter Junior Senior som gjorde världens show. Flogging Molly var sköna på Atlantisscenen också. :)
Jag älskade dock In Flames tröjor som stavade 'Link|in Flames'. Det gjorde en hel del. :e
Fasen, Latin Kings lyckades man missa, men annars var The Ark klart bäst - trots på tok för låg volym. :)
Hm, Strebers i Atlantis var ju iofs punk i kvadrat... :e
Sämst var ljudet överlag - vad sysslade de med? :q
Ljudet på Hawaii var ju det enda som sög. På Pampas, Atlantis och Teatern (förutom när Cave In spelade) var det utmärkt ljud, mestadels.
Problemet med Hawaii är att ljudet blåser bort när vinden från sjön drar in över scenen och förbi högtalarna. Står man på vänstersidan, låter det som om ljudmastern sitter och pitchar tonen från 0 till 100 om och om igen. Detta var faktiskt väldigt irriterande på In Flames spelning. Däremot, när jag gick in i smeten på typ tredje raden framifrån, så hördes det mycket bättre.
Däremot upplevde jag ofta (på olika scener) att sången var på tok för låg, ibland hördes den knappt alls. Kanske är det ett fenomen bland alla metal och hårdrock där ljudet är svårt att få riktigt bra, men man tycker väl att Rockparty borde ha lärt sig vid detta laget. :l
Det jag reagerade på var att det var en jävla skillnad från förra året. När extremexemplet Slayer spelade var det bara att stoppa in propparna innan man ens hade Hawaii inom synhåll om man kom bortifrån Pampas, Suede hade utmärkt ljud, Petter pumpade på utav bara helvete, men i år stod jag ett tiotal meter från kravallstaketen under The Ark och muttrade över låg volym - utan öronproppar... :l
På Strebers var det däremot ett jävla liv. :e
Att döma av det som jag såg på teve så verkade rätt mycket vara skit :e
Edit: Med undantag för Queens of the stone age, de hade ett snyggt balanserat ljud och de spelade låtarna säkert och professionellt... (även detta att döma av det jag såg på teven)
Att döma av det som jag såg på teve så verkade rätt mycket vara skit :e
Edit: Med undantag för Queens of the stone age, de hade ett snyggt balanserat ljud och de spelade låtarna säkert och professionellt... (även detta att döma av det jag såg på teven)
Queens var lite tråkiga tycker jag, speciellt eftersom Dave Grohl är på koncert med Foo Fighters i USA och inte kunde smiska skinnen åt Queens i helgen. Det hade varit bättre.
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2