webForumDet fria alternativet

N.W.A mm va tycker ni???

Musik

4 svar · 263 visningar · startad av magnusfernstrom

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg
Frågan#1

liknande tråd som en annan i dett aforum men ja bara undrar va tycker ni egentligen om Ol School??? Då syftar jag dock mest på de underbara medlemmarna från N.W.A. Går det att ogilla Eazy-E??? Hans tunga beats och texter som handlar om Comptons våldsbenägna gatugäng. Om man tittar på deras videos så ser man minst sagt skrämmande bilder på de fattiga/farligadelarna i Los Angeles typ som Compton, Crenshaz, Long Beach, Inglewood, Slauson Avenue, Grape Street mm. Det e tungt men skrämmande hör bara på detta: I Los Angeles var det ca 900 gängrelaterade mord år 1995 och sammanlagt var det ca 1100 mord.... Vad ska man säga. av 21 svarta män kommer 1 att bli mördad då oftast av en annan svart man. Nåt annat skrämmande är ju också att mord är den näst vanliga döds orsaken i USA. Ja det låter otroligt men om man räknar ihop så... Jag menar som jag sa innan begicks det 1100 mord 1995 i L.A. Och det är säkert helt felräknat eftersom det sägs att Los Angeles har gått om New York i Mord statistik och New York har ca 1500 mord varje år....N.Y.C har även ca 80 000 rån varje år det tar emot att säga detta men det är faktist lite skrattretande. sedan tar det bara ca 6 månadre att bli polis i New York kan ränka mig att det är så i de flesta städer i USA. Allt detta har man fått höra i Rap låtar och jag bestämde mig för att kolla upp detta och det mesta stämbe ju faktist.....inget mer skrämmande men i alla fall kan ju starkt rekommendera låtar som:
N.W.A - Niggaz 4 Life
N.W.A - Sa Prize (Part II)
N.W.A - Real Muthafuckin G's
N.W.A - Straight Outta Compton (OBS ladda ner musikvideon TUNG!!!)
N.W.A - Dope man
N.W.A - Fuck tha police
N.W.A - Dopeman (Remix)
Eazy-E - No more ?'s
Eazy-E - Radio
Eazy-E - Nobody Move

Sedan kan man ju kolla in andra feta låtar men glöm ej artister som Ice Cube, Dr. Dre, Snoop Dogg, Knoc Turn-al, Freeway, Nas, Bone Thugs-N-Harmony <------ MYcket bra och fin rap både när det gäller texter och musik...faktist lite stråka här och där i muskien, 2Pac, Notorious B.I.G, Big L, Hittman, Ice-T, Krayzie Bone..........

Hehe vliken tråd och oj det blev visst ett helt annat ämne än det var tänkt som så ja säger det väl igen tipsa om några feta album här eller låtar/musikvideos i hip hop stilen lixom ;) Jaja om ni vill eller så kan nu ju skita i det hahah nu vatr jag roig förlåt e bara trött jaja hoppas de inte tar bort tråden av nåt själ // Mvh Magnus Fernström

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

NWA är en av de få rapgrupperna som inte suger get! Straight outta Compton är faktiskt riktigt tuff.
De är för rappen vad Mayhem är för svartmetallen ;)

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

hehe spango tur att nån lyssnar på lite vettig musik här :) ja man kan inte säga annat än att den e rigtig ballhet :)

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Själv är jag hyffsat trött på dvs. gangster rapp och allt deras bling bling snack. Ska man ha en riktigt hård jvl får man kolla på Everlast från House Of Pain. han är hård på riktigt och inte uppbyggt hårdhet som många gangster rappare.

Men iof. börjar man inte dunka skallen till The Chronic har man fel på taktkänslan.

Medlem sedan juli 20002 056 inlägg

Gillar normalt inte rap och lyssnar jag på det så är det deffinitivt Old School rap. NWA:s greatest är ju fetgrym sen finns det ju en del annat.

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)