webForumDet fria alternativet

Vem vill stjäla en miljon?

Småprat

14 svar · 510 visningar · startad av bassebhu

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg
Frågan#1

Någon som sett på den brittiska motsvarigheten till vem vill bli miljonär?
(Eller jag tror det var den brittiska och att programmet hette så iaf hehe)

Iaf så slog jag på tv:n för några veckor sen och så var det det programmet.
Tittade en liten stund och tyckte mig märka fusk!

Killen som svarade på frågorna hade kört fast på en fråga. Han var inne på alternativ 3 har jag för mig. Var snudd på att chansa på det men väntade.

Sen filmade de ut i publiken. Centrerat på en brud som antagligen var hans fru.
Helt plötsligt gör hon två tillsynes tillgjorda hostningar i följd. Såg helt fejkat ut.

Killen som svarade på frågorna ändrade sig tvärt och sade att det måste vara alternativ två som var rätt. Får att vara på väg att chansa på trean och bara varit inne på den bytte han tvärt till två.

Jag tycker det verkade vara uppenbart fusk.

Fler som såg programmet?!

Medlem sedan mars 20021 716 inlägg

Ja det var fusk, gick ett program om just det fusket på 4an förrut.
Han fick lämna tillbaka pengarna och sedan även böta.

Ojdå :e vilken upptäckt jag gjorde :)

länkar till skriverier om fallet?

Medlem sedan jan. 20011 140 inlägg

Jag tror att dokumentären om fusket hette "vem vill stjäla en miljon"

Här står det lite om det
http://www.alltomtv.se/tvtips.php?id=153

aha. jag kanske hamnade mitt i en dokumentär. men jag slog på och stängde av precis så jag inte hann se at det var en dokumentär då. de visade ju hela hans tävlan så att säga utan klipp.

jag kanske minns fel men jag fick för mig att de sa "välkommen till vem vill stjäla en miljon" i programmet och att det stod det på alla skyltar i "studion". Jag har säkert fel :)

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Jag såg den :D

Medlem sedan maj 20021 028 inlägg

jo jag såg också det programmet. det var verkligen intressant, fast man vet inte om det har klippts och justerats med ljudet för att ge intrycket att hostningarna kom på vissa givna ställen.

Vem som helst skulle kunna lägga till hostningar på en film. Dessutom visade de bara hustrun en eller två gånger, när hon hostade. De andra hostningarna sägs att de kom från en bekant till "fuskaren", vilket skulle innebära att den gubben visste svaret på ALLA frågor verkligen!!

och från det ena till det andra; Sista frågan var urlätt! :e

"Vad kallas talet som består av en 1:a följd av 100 nollor?"

A: Gigabit
B: Nanomole
C: Googol
D: Megatron

även om man inte VET svaret, så kan man med uteslutningstekniken komma fram till svaret på några få minuter! :)

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

C.
Står med i Guinness rekordbok som @nders kan utantill baklänges.

Medlem sedan mars 20021 716 inlägg

Google ~ googol , hur svårt är det egentligen? :e

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Asch jag hade tänkt se den dokumentären men missade det pga jobb :(

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg

yaz skrev:

De andra hostningarna sägs att de kom från en bekant till "fuskaren", vilket skulle innebära att den gubben visste svaret på ALLA frågor verkligen!!

Den "gubben" hade fyra personsökare fastspända på benet. Utanför satt en tredje bulvan och buggade inspelningen och slog upp svaren. Bulvan 3 sände sedan en signal till rätt sökare på bulvan 2, vilken sedan hostade när rätt alternativ lästes upp.

Det var så jag uppfattade deras förklaring i alla fall.

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

En personsökare för varje svarsalternativ. :)

Numera så går det inte (sa de i programmet iallafall) att pejla in radiosignalen från studion. (mellan kontrollrum-programledare mm)

De hittade aldrig några personsökare i ett senare skede när de visiterade efter programmet, men trodde det kunde gått till så i början.

Vid ett tillfälle så gick en släkting (kusin?) till honom som var med som publik ut och ringde vid ett tillfälle som de såg, detta skapade också misstankar.

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

En personsökare för varje svarsalternativ. :)

Numera så går det inte (sa de i programmet iallafall) att pejla in radiosignalen från studion. (mellan kontrollrum-programledare mm)

De hittade aldrig några personsökare i ett senare skede när de visiterade efter programmet, men trodde det kunde gått till så i början.

Vid ett tillfälle så gick en släkting (kusin?) till honom som var med som publik ut och ringde vid ett tillfälle som de såg, detta skapade också misstankar.

De berättade även att de som är bekanta(som de vet om...) till de som tävlar placeras de alltid bakom de tävlande.

Det var ett bra program.

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Väl genomtänkt, modernt rånförsök :l

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Han som fuskade satt väl nere på stolarna och var även han med och tävlade, men fick aldrig gå upp i heta stolen?

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)