webForumDet fria alternativet

Frukostspecialare

Mat & dryck

17 svar · 453 visningar · startad av Tengblad

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg
Frågan#1

Har ni några roliga frukostspecialare? Typ som ost på messmör osv. Själv så har jag en mussligrej:

Innehåll:

• Fil
  • Mussli (typ finax Sunt&Gott)
  • Russin
  • Äppelmos
  • Ingerfära

Täck tallriksbotten med fil, Fyll med musslin, På med russin, Täck russin och musslin helt med fil, Klicka på redigt med äppelmos, Toppa med malen ingerfära. Kan med fördel avnjutas tillsammans med en kopp grönt te :bire

Medlem sedan maj 20021 141 inlägg

Låter gott!
Själv äter jag inte frukost...

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Inte bra, frukosten är viktigaste målet på dan.

Medlem sedan feb. 20001 507 inlägg

Vaniljte och rostat bröd med honung på ?

Fast idag blev det bara en vanlig macka med marmelad i förbifarten :p

Vid 9.00 så blev det också en fralla med 2 muggar kaffe på jobbet, inte det heller någon speciellt.

Medlem sedan juni 2001340 inlägg

Heh, inte riktigt nån specialare - men på helgerna äter jag gärna upp chips eller pizza som blivit kvar från kvällen innan, till frukost.
Vilket många kompisar inte alls förstår sig på :)

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Tengblad skrev:

Frukost? vad är det? :e

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Apelsin/Aprikos marmelad med ost på.. :p

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

PersianBulldog skrev:

heter det inte nåt speciellt? :P

(bröd kanske?) :o

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

LeonL skrev:

PersianBulldog skrev:

heter det inte nåt speciellt? :P

(bröd kanske?) :o

Jo.. Brödet får man inte glömma, annars blir det lite svårare att äta.. ;)

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Tengblad skrev:

Helt rätt Tengil ;) :birp . Leverpastejsmackor med ett eller två glas O'boy till är ju en höjdare. Förut mosade jag kokta ägg tillsammans med salt och smör och jävlar vad gott det blev. Hmmm kanske ska göra det igen :e . Kalaspuffar med yoghurt är super. Kom bara ihåg att det måste vara med yoghurt, för med mjölk blir puffarna mjuka och tråkiga så fort :( . Däremot funkar mjölk, socker, banan och Rice Crispies jävligt bra tillsammans. Rice Crispies blir inte lika fort mjuka. En sista grej innan jag slutar: Fil och müsli med socker till. Helt perfekt ;) :bire

Medlem sedan mars 2003580 inlägg

tjejmedhund skrev:

Heh, inte riktigt nån specialare - men på helgerna äter jag gärna upp chips eller pizza som blivit kvar från kvällen innan, till frukost.
Vilket många kompisar inte alls förstår sig på :)

Äntligen någon mer som mig! Det är ju så himla gott med något lite starkare på morgonen. Ostbågar är också väldigt gott, speciellt om man lämnat påsen öppen över natten för då är dom sega. Mums!
Fast oftast äter jag mackor och dricker te på morgonen. Men fruktsallad är också väldigt gott.

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

Nybakade scones.... :)

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

Blir oftast ett eller två glas mjölk samt några smörgåsar (gärna formlimpa) med smör på. :)

Medlem sedan sep. 2001788 inlägg

marja skrev:

Ostbågar är också väldigt gott, speciellt om man lämnat påsen öppen över natten för då är dom sega. Mums!

Mmm, attans vad gott :)
Chips som har legat till sig blir oxå sådär segt smarriga. Ett annat frukosttips (efter en fest då) e: Man tar en bunke chips (vanliga postatisschips) i munnen och samtidigt stoppar in en bit mjölkchokolad o mumsar ihop det till en smarrig röra. Mmmm :)

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Smör, kokt ägg, dill och sallad direkt från väcthuset inrullat i tunnbröd tillsammans med apelsinjuice, jag säger bara mums.
Gillar man räkor så kan ju även det läggas till, kanske tillsammans med någon sorts dressing eller så.
:)

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Lite mackor och flingor. På helgerna blir det gärna rostat och en specialare av juice. :)

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Tengen: toppa med lite jordgubbar eller blåbär också!! hiskeligt gott jue!

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Te, några mackor och lite juice får duga för mig. Kaffe skulle vara ballare än te, men jag blir så satans hungrig av kaffe på morgonen att jag förtvinar redan på väg till bussen, oavsett hur mycket mat jag proppar i mig.

348 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
218 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)