Man kan ju alltid hoppas. :e
Strejkens mening?
17 svar · 492 visningar · startad av obelix
Flyttad från Cafét
äsch, det där är inte skoj, ännu ngt som oskyldiga drabbas över på grund av larvig strejk. fö, inget ´fel på kent,
zipp3r skrev:
äsch, det där är inte skoj, ännu ngt som oskyldiga drabbas över på grund av larvig strejk. fö, inget ´fel på kent,
För att strjeken skall ha effekt så måste ju tredje man drabbas, annars skulle det ju vara meningslöst.
Varför tycker du att den är larvig?
Egentligen är det här ungefär samma sorts skadeglädje som visas i den häringa tråden. Det är synd att det drabbar folk egentligen.
Missförstå mig inte, jag avskyr Kent men tycker samtidigt synd om de som väntat på en konsert och sedan inte får gå på den.
Låt detta inte bli en tråd för strejken, det finns redan. Låt oss istället glädjas över att spelningen kanske blir inställd. §e ;)
Mr.N. har en poäng i det han skriver, även om jag liksom han, inte är stormförtjust i Kent.
vide, nu tycker jag att du börjar låta lite aggressiv, ta det lugnt luta dej tillbaks och andas den härliga friska storstadsluften mmuuuuums
Vide skrev:
zipp3r skrev:
För att strjeken skall ha effekt så måste ju tredje man drabbas, annars skulle det ju vara meningslöst.
Varför tycker du att den är larvig?
Politik.
Jag tycket att Kent är bra och framför allt att låttexterna är kungliga. hade dock inte planerat att gå på deras konsert.
:)
Vide skrev:
Nja.. den som det bör drabba bör ju i första hand vara arbetsgivaren, inte kunden (vi). Men effekten av iallafall denna strejk, ger ju ett omvänt scenario, vilket inte direkt gagnar de strejkandes "sak" om man säger så.
Om man frågar mig så skulle de stängt alla skolor, vårdhem m.m. totalt och koncist. Då hade säkert strejken varit över på en vecka.
woow jämföringsmannen har varit i farten,
finns ngt som heter ironi och sarkasm, och i vissa fall bara trötthet.
detta var sarkasm dvs hån.
zipp3r skrev:
vide, nu tycker jag att du börjar låta lite aggressiv, ta det lugnt luta dej tillbaks och andas den härliga friska storstadsluften mmuuuuums
Aggresiv? :e
Jag funderade bara på om du förstått hela innebörden med att strejka.
Men okej, jag lutar mig tillbaks och låter lyckan svalla över mig med skadeglädje att Kent inte kan sprida sin musik till oförstående ungdomar. §jr
Vide skrev:
Men okej, jag lutar mig tillbaks och låter lyckan svalla över mig med skadeglädje att Kent inte kan sprida sin musik till oförstående ungdomar.
Bra! :)
(jag har förstått ;) )
Faaan, strejken är slut (i det här fallet)... ;)
Uppsala kommun sparade 3 miljoner pga strejken som ska gå till ungdomsverksameheten har de räknat ut.
(tv nyheterna igår)