webForumDet fria alternativet

Vann fel låt?

Musik

50 svar · 966 visningar · startad av RGB · sida 3 av 3

Frågan, av RGB

Vann fel låt Eurovision Song Contest?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Josef skrev:

Gein skrev:

För övrigt e det synd att grannländer ger varandra mer poäng än dom är värda.

Ja, som Greklands 12:a till Cypern. :(

...och Sveriges 12:a till Norge...

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

fiddler skrev:

Josef skrev:

Ja, som Greklands 12:a till Cypern. :(

...och Sveriges 12:a till Norge...

Fast jag tycker Norges låt var ganska bra. En fin kontrast mot många dussinbidrag, medans Cyperns bidrag var riktigt dåligt.

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Fick Sverige en tolva från Norge, eller var det något jag drömde bara?

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

For första gången sedan 85 såg jag på tävlingen, och nog var det rätt låt som vann, T.A.T.U är jhu ett jävla skämt, kan inte sjunga för fem öre, inte klädde dom av sig heller, bara nertur på den akten.

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Fan, jag drömde bara om att de skulle säga, helt plötsligt, att de fått besök av några gästande artister, som allra helst skulle vara Skid Row :e , Mötley Crüe ;) och kanske....Iron Maiden!?
Men ICKE, bara skit, rakt igenom, förutom vissa.

Medlem sedan feb. 2003531 inlägg

Ingrid skrev:

Fick Sverige en tolva från Norge, eller var det något jag drömde bara?

Jag tror att vi bara fick sju av dem, det var bara Rumänien som gav Sverige tolv av någon anledning. :q

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Så det var Rumänien.
Jaja.. Det är lätt att ta fel :)

Medlem sedan feb. 2003531 inlägg

Lofberg skrev:

Fan, jag drömde bara om att de skulle säga, helt plötsligt, att de fått besök av några gästande artister, som allra helst skulle vara Skid Row :e , Mötley Crüe ;) och kanske....Iron Maiden!?

Jag tycker att den här tävlingen har tappat mycket av sin särprägel, men att bjuda in amerikanska band till Eurovison Song Contest är väl att gå lite långt....

Medlem sedan dec. 20021 061 inlägg

Jag såg inte finalen men en sak jag regerade stark på var en intervju några dagar innan med dem som sjunger det svenska bidraget där de sa att de satsar på en plats bland dem 10 bästa. Efter åt läste jag att samma grupp vara glada för att komma femma!

Va f-n! Om man är med i tävling ska man satsa på att vinna annars kan man ligga bra stanna hemma. För om man nöjer sig med en tiondeplats så satsar man inte lika hårt som när man satsar på att vinna. Speciellt när man har Bert Karlsson som chef borde man lärt sig att aldrig vara nöjd med att komma tvåa.

Jag tycker att den här tävlingen har tappat mycket av sin särprägel, men att bjuda in amerikanska band till Eurovison Song Contest är väl att gå lite långt....

Förklara då för mig varför israel och Turkiet (som till största delen ligger i Asien) är med?

Medlem sedan juni 2000277 inlägg

Allt var skit, men turkiets låt var bäst bland skiten!

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Zwery Zen skrev:

Lofberg skrev:

Ok, det är ju en europeisk tävling, men iaf, de amerikanska hårdrocksbanden är i särklass, absolut BÄST!

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
135 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
137 ms — ändringar (db)