spango skrev:
PersianBulldog skrev:
Varför? Det är väl ganska uppenbart varför.. Uppfattar inte du Slipknots texter som stötande?
Jag uppfattar inte Slipknots texter som mer stötande än någon sopprot som står och yrar om att röka knark och leka gangster.
PersianBulldog skrev:
Texterna uttrycker ogillande, och av min erfarenhet så har jag märkt att majoriteten av musiklyssnarna inte vill spendera tid och pengar på sådan smörja..
Vad jag märkt av folk som dissar band som Slipknot (och även t.ex. Marilyn Manson och allt som oftast hela metalscenen) är att de är ömfotade och oftast ganska dubbelmoraliska människor som inte har någon som helst möjlighet till distans till musik och texter. Herregud, folk sa väl ungefär samma saker om Alice Cooper under hans storhetstid som man säger om Slipknot idag. I retrospekt verkar inte Cooper så farlig, och jag tvivlar på att vi om 15-20 år kommer sitta och darra när vi hör Slipknot.
Hat och avsky kan visst sälja, bara det förpackas i ett tillräckligt intetsägande musikaliskt format. Önskas exempel? N*Sync → "Bye bye bye" och Kelis → "I hate you so much right now" är två som ploppar upp i huvudet lite snabbt.
Touché.. ;)
Det är väl en smaksak.. Antingen vill man höra om hur många 'joints' folk röker per timme, eller så vill man höra hur många gånger man har våldtagit Gud.. :OO
OOveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg
PersianBulldog skrev:
spango skrev:
PersianBulldog skrev:
Varför? Det är väl ganska uppenbart varför.. Uppfattar inte du Slipknots texter som stötande?
Jag uppfattar inte Slipknots texter som mer stötande än någon sopprot som står och yrar om att röka knark och leka gangster.
PersianBulldog skrev:
Texterna uttrycker ogillande, och av min erfarenhet så har jag märkt att majoriteten av musiklyssnarna inte vill spendera tid och pengar på sådan smörja..
Vad jag märkt av folk som dissar band som Slipknot (och även t.ex. Marilyn Manson och allt som oftast hela metalscenen) är att de är ömfotade och oftast ganska dubbelmoraliska människor som inte har någon som helst möjlighet till distans till musik och texter. Herregud, folk sa väl ungefär samma saker om Alice Cooper under hans storhetstid som man säger om Slipknot idag. I retrospekt verkar inte Cooper så farlig, och jag tvivlar på att vi om 15-20 år kommer sitta och darra när vi hör Slipknot.
Hat och avsky kan visst sälja, bara det förpackas i ett tillräckligt intetsägande musikaliskt format. Önskas exempel? N*Sync → "Bye bye bye" och Kelis → "I hate you so much right now" är två som ploppar upp i huvudet lite snabbt.
Touché.. ;)
Det är väl en smaksak.. Antingen vill man höra om hur många 'joints' folk röker per timme, eller så vill man höra hur många gånger man har våldtagit Gud.. :OO
Eller hur många gånger den blonda oskulden blivit bedragen av sin heeemska pojkvän.
LofbergMedlem sedan nov. 20023 429 inläggHmm, jasså ni pratar rockband av den hårdare sorten!?
Jag rekommenderar (är det två [m]?) dessa:
Van Halen (lite lättare)
Skid Row (amerikaner)
Iron Maiden (lirare)
Hellacopters (lite svenskt sitter fint)
HammerFall (kanske, men svenskt iaf)
Whitesnake (den vite orm)
White Lion (den vite lejon)
Scorpions (führer?)
Poison (riktiga cowboys)
Mötley Crüe (bara de lägre stående ogillar detta band ;) )
Blue Öyster Cult (spelar åt döden)
Ja du, det finns många anledningar till att inte lyssna på Slipknot (inte för att jag hört dem själv :p men jag har hört av folk att de bara skriker och vrålar [se lantis 1:a]) och några av dessa kan du se OVAN! ;) :e
Lofberg skrev:
Hmm, jasså ni pratar rockband av den hårdare sorten!?
Van Halen (lite lättare)
Skid Row (amerikaner)
Iron Maiden (lirare)
Scorpions (führer?)
Poison (riktiga cowboys)
Synd bara att de band du precis räknade upp är en stor samling med dansbandsfjollor om man jämför med riktig 'hård' musik.
Hårda band är Slayer, Dissection, Cradle, Entombed, Dope, NIN eller lite mer fartfyllda Malice Mizer med många fler. :)
LofbergMedlem sedan nov. 20023 429 inlägg
OveRRidE skrev:
Lofberg skrev:
Hmm, jasså ni pratar rockband av den hårdare sorten!?
Van Halen (lite lättare)
Skid Row (amerikaner)
Iron Maiden (lirare)
Scorpions (führer?)
Poison (riktiga cowboys)
Synd bara att de band du precis räknade upp är en stor samling med dansbandsfjollor om man jämför med riktig 'hård' musik.
Hårda band är Slayer, Dissection, Cradle, Entombed, Dope, NIN eller lite mer fartfyllda Malice Mizer med många fler. :)
Jaja, folk får tycka precis vad de vill, men jag skulle kunna gissa att iaf några av dina så kallade "hårda" band inte skulle funnits om mina dansband aldrig skapats ;) §jr
MmuskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg His hero is gone är väl ungefär det hårdaste jag gillar. Slipknot har jag ganska svårt för, kan dock inte motivera varför. Men jag är för den skull inte någon kristen moraltant.
PiiipMedlem sedan aug. 20022 087 inläggJag lyssnar på Slipknot mm...
Bire skrev:
all form av Trance suger getpung!
Det kan jag hålla med om men inte det som stog före... :p :l
CcazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg Jag anser inte en grupp som gjort en bra låt vara allmänt bra! ;)
Slipknot lider tyvärr av "vi är bara ett par arga tonåringar som har några gitarrer som är nerstämda ett snäpp"-syndromet ;)
PiiipMedlem sedan aug. 20022 087 inläggAlla tycker vi olika... :OO
En..
Det finns bara en bra Slipknot låt och den är Slipknot - Waint and Bleed :)
OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inläggDope - Die MF är bättre (:
OOveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Okkido, 'Take your best shot' är också ganska tung. :)
CleaRMedlem sedan apr. 200420 inläggSlipknot äger,speciellt låtarna Wait and bleed som är en jävla skön låt och "Spit it out"
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg
Okkido skrev:
Dope - Die MF är bättre (:
Kunde inte ha sagt det bättre själv! :bire
Den delar förstaplats med David Draiman of Disturbed - Forsaken vad gäller bästa låt just för tillfället enligt mig. :)
RufusMedlem sedan mars 2004754 inläggRe: Slipknot!
Slipknot_Rules skrev:
Ge mig en enda anledning till att inte älska Slipknot... :P
Jag tror inte att man kan ge dig det då du redan verkar lite smått älska varenda aspekt av ovan nämnda band.
Om jag exempelvis skulle säga till dig att inte gilla dem p.g.a att det är hård musik så skulle du avfärda det såsom allas vår Axel; *trams*.
Om jag däremot skulle ge samma anledning till en die hard-syntare eller rappare så skulle de troligtvis välkomna det.
Den enes död, den andres bröd.
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg
CleaR skrev:
Slipknot äger,speciellt låtarna Wait and bleed som är en jävla skön låt och "Spit it out"
Vafan, lyssnar folk bara på hitsen här eller? "Iowa" är ju en av deras absolut bästa låtar. Varför nämner ingen den? :o
spango skrev:
CleaR skrev:
Slipknot äger,speciellt låtarna Wait and bleed som är en jävla skön låt och "Spit it out"
Vafan, lyssnar folk bara på hitsen här eller? "Iowa" är ju en av deras absolut bästa låtar. Varför nämner ingen den? :o
Jag gillar Iowa-plattan lika stenhårt som den står i min hylla. Men jag tycker inte att den ger riktigt samma intryck som de föregående plattorna.
Däremot tycker jag om Corey's lossbrytning och sidoprojekt 'Stonesour' som är aningen lugnare. ;)
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inläggIowa är ju lugnt deras bästa platta! Hårdare, tyngre, ondare... Stonesour däremot är lika skoj som havregrynsgröt...