Jag lyssnade i några minuter på det i bilen på väg till Nyköping. Jag hörde några killar som spelade och sen var det ett par tjejer som sjöng och spelade gitarr och munspel.
Sen orkade jag inte lyssna på dialekten längre. ;)
8 svar · 362 visningar · startad av eriks
Hej! Jag var med i Fri Scen i P3 förra torsdagen (i Halmstad)... Var det någon som lyssnade på det, det hade varit coolt i så fall... Måste väl ha varit någon som lyssnade =)
Om inte kan ni ju alltid gå in på hemsidan (https://www.pne.se) och ladda hem inslaget och bilderna =)
MVH Erik
Jag lyssnade i några minuter på det i bilen på väg till Nyköping. Jag hörde några killar som spelade och sen var det ett par tjejer som sjöng och spelade gitarr och munspel.
Sen orkade jag inte lyssna på dialekten längre. ;)
Det är ju skitcoolt Kim. Men du kan ju inte klaga på tjejerna, de var ju duktiga + att de inte hade någon dialekt (även om jag personligen föredrar dialekten =) )
eriks skrev:
Det är ju skitcoolt Kim. Men du kan ju inte klaga på tjejerna, de var ju duktiga + att de inte hade någon dialekt (även om jag personligen föredrar dialekten =) )
Smaken är som baken...
Kim, jag är rädd för att du kommer att behöva vänja dig vid dialekten. Snart slår PNE över hela världen (precis som vi nämnde i vår intervju) så det är bara att ta det med jämnmod ;)
Lyssnade på poesistunden idag på jobbet, var det någon mer som hörde den fullständigt galna människan som läste den sista dikten. Jag blev nästan rädd när jag hörde honom. :e
mm jag hörde det.. haha. Vi hade ju en poesikille som vad med när vi uppträdde också, han körde också hårt =)
Okey, de spelade vår låt i Frank idag igen (inte live denna gång såklart)... De försökte härma vår (killarna från ängelholm) dialekt.... Ni kan väl inte ha missat detta också?
eriks skrev:
Okey, de spelade vår låt i Frank idag igen (inte live denna gång såklart)... De försökte härma vår (killarna från ängelholm) dialekt.... Ni kan väl inte ha missat detta också?
Tyvär..