webForumDet fria alternativet

Skid Row?

Musik

10 svar · 351 visningar · startad av Lofberg

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg
Frågan#1

Någon här som lyssnar på Skid Row samt har några av deras plattor??

Medlem sedan nov. 20022 355 inlägg

Har en gammal platta med dem, "slave to the grind" tror jag den heter. Såg dem i Lund då denna platta var ny! Lyssnar mest på dem nu som nostalgitrip, och har inte hört ngt nytt med dem på länge... Är de fortfarande bra??

Medlem sedan jan. 2003270 inlägg

*Räcker upp handen*
Jag har skivorna Skid Row, Slave To The Grind, Slave To The Grind (us edition), B-Sides Ourselves och Subhuman Race.

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

Den har jag också :)

Tyckte den där låten "monkey business" och "18 and life" (det var väl de som gjorde den också?) var väldigt bra.

Inte hört dem på länge nu... :(

Pellefant skrev:

Tyckte den där låten "monkey business" och "18 and life" (det var väl de som gjorde den också?) var väldigt bra.

Japp det var de som gjorde 18 and Life. Den var med på skivan Skid Row.

Medlem sedan juli 2000112 inlägg

Yes, jag köpte deras platta "Skid Row" för vad som känns som hundra år sen, i Portugal av alla ställen.

Den plattan är grym. Har även "Slave To The Grind", som är OK, men sen gick det mest utför...

Såg dem f.ö. på Hovet en gång i tiden, som förband till nåt band som jag inte kommer ihåg nu.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Japp, "Skid Row" är hur bra som helst! :)

De ska släppa en ny skiva "Thick is the skin" i sommar med ny sångare (Johnny Solinger)! Jag tror också trummisen var ny!?

Har tänkt mig skaffa alla deras mästerverk men än så länge har jag bara...Best of....Skid Row.

Liten länk bara!

Lofberg skrev:

Har tänkt mig skaffa alla deras mästerverk men än så länge har jag bara...Best of....Skid Row.

Best of? Är det den som heter 40 Seasons? Om du ska köpa alla deras mästerverk så kan du helt strunta i att köpa Subhuman Race.

ankath skrev:

Lofberg skrev:

Best of? Är det den som heter 40 Seasons? Om du ska köpa alla deras mästerverk så kan du helt strunta i att köpa Subhuman Race.

1. Exakt

2. Ska jag visst det!

Ingen som vill sälja någon skiva?

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)