webForumDet fria alternativet

Noter

Musik

9 svar · 570 visningar · startad av JaktJanne

Medlem sedan feb. 20001 507 inlägg
Frågan#1

Finns det någon som har en aning om man kan hämta noterna till Jonas Gardells låt "Aldrig ska jag sluta älska dig" någonstans.

Dottern har plockat ut lite på gehör men saknar lite i verserna.

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Ingen aning.

Kan fixa låten och planka den åt dig när jag får tid.
Melodi eller bara ackorden?

Det är dottern som vill ha dom så jag vet inte. Texten har hon hittat och plockat ut en del ackord så jag skulle tro att det är det hon söker.

Vid närmare efterforskning dvs. jag frågde henne imorse så ville hon ha både melodi och ackord om det gick. Nu är det väl frågan vad det går att få fatt på låten.

Va inne på din sida och dottern blev mäktigt impad, hon blev nog lite kär, du är bara ett år äldre än henne :e

JaktJanne skrev:

Va inne på din sida och dottern blev mäktigt impad, hon blev nog lite kär, du är bara ett år äldre än henne :e

:r ojdå.

[försöker skaffa fram låten ännu snabbare] :e

Tror jag har den nu. Är den från livet är en schlager? helena bergström som sjunger? (iaf i den versionen jag fick tag på)

när måste det vara klart (helst)?

har mycket konserter och skolarbeten på g just nu. Kan ta några dar innan jag har tid...

Precis den låten är det, Jonas Gardell tror jag har den i sin show "Livet" eller nåt sånt.

Hon hade tänkt spela och sjunga för sin Mormor om 1 månad, troligtvis så vill hon nog öva också. :)

Hon kommer att bli helnöjd om hon får vänta några dagar :birp

Hej igen!

Jag har skrivit ihop ackorden lite snabbt. Tänkte om tösen ville ha lite att öva på så länge. Vet inte när jag kommer hinna skriva rent allt på dator och så nämligen.

Kom på att det egentligen är onödigt att skriva ner melodin, för jag antar att hon tänker sjunga till? Och melodin vet man ju hur den går utan noter kanske(?)
Började dock skriva ner melodin men hann inte klart nu.

Skrev på tåget hem nyss så allt är jättekladdigt och fult, men man ser för hoppningsvis lite vad det står och jag hoppas ackorden stämmer någorlunda. :e

återkommer med en fin datorutskrift om några dagar.

http://www.sebastian.nu/gardell.gif

Nu blir hon gla´är inte hemma för tillfället, hon är och övar på en show i skolan.
Här är från den officiella affichen när hon sjunger "Leva livet"

276 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
145 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)