xtreme Medlem sedan juli 2000 2 056 inlägg Frågan 10 apr. 2003 07:24 #1 I dagens läge verkar det som om allt inom musik redan har gjorts tidigare och oftast kombineras olika "stilar" för att skapa en annan.
Kan ni här inne komma på någon form som inte gjorts innan?
Bire Medlem sedan dec. 1999 19 074 inlägg När jag kommer på det så ska jag tjäna massor av pengar på det ;)
:stefan: Medlem sedan apr. 2000 15 687 inlägg Jag kan tänka mig ett gäng olika, men de flesta inkluderar dansband och det har världen fått alldeles tillräckligt av... *brr* :e
xtreme Medlem sedan juli 2000 2 056 inlägg
:stefan: skrev:
Jag kan tänka mig ett gäng olika, men de flesta inkluderar dansband och det har världen fått alldeles tillräckligt av... *brr* :e
Det ända jag kan komma på som kombinerats med dansband just nu är mjukhårdråck (eller vad det kallas), så som Black Ingvars.
G goldy Medlem sedan apr. 2001 3 689 inlägg
Kan ni här inne komma på någon form som inte gjorts innan?
Hmmm... The Luscious Four
M muskot Medlem sedan jan. 2002 7 905 inlägg På gymnasiet använde jag och en kompis oss av en halvtrasig Farfisa-orgel och lite annat för att skapa franskbaserad och suicidal barnmusik med låtsasreligiösa undertoner.
B Beatbox Medlem sedan okt. 2001 3 217 inlägg Hard-Soul har inte gjorts.... Speed-Country uppfanns av Lars Vegas. Vad sägs om Trance där man använder Bluesskalan ?
Rikard Medlem sedan dec. 1999 17 055 inlägg
goldy skrev:
Hmmm... The Luscious Four
Men Goldy, dussinmusik har gjorts förut. §jr
A Axel Medlem sedan aug. 2000 4 638 inlägg Nåt som det spelas för lite här i världen är distade fioler! :D Men det är ju ingen ny musikstil direkt.. ;)
eureca Medlem sedan sep. 2000 2 921 inlägg stevie wonder som sångare i slayer? kanske vore nån kul musikstil ;)
spango Medlem sedan juni 2000 8 205 inlägg Tolvtonsmusik blandat med boyband.
E erre Medlem sedan maj 2000 1 215 inlägg Har inte en ny genre inom musiken föregåtts med uppfinnandet av ett nytt musikinstrument? :)
C colione Medlem sedan juni 2001 4 421 inlägg
erre skrev:
Har inte en ny genre inom musiken föregåtts med uppfinnandet av ett nytt musikinstrument? :)
Hiphopen: Pösiga byxor och monotona röster :e §jr
När vi ändå håller på och fantiserar, vad sgs om Metallica som sjunger "Tryggare kan ingen vara" ackompanjerade av Spice Girls på orgel och Ice Cube på fiol? :e
Ett band som skulle kunna kallas HVSASIKSOSHBG
Hela
Världens
Samlade
Artister
Som
Inte
Kan
Samarbeta
Och
Som
Blivit