flat-eric skrev:
Bara så ni vet så kommer solen inte gå upp imorgon...
Om det ändå vore så väl . ;)
Bassebhu skrev:
Jag är dock lite putt över att pekka vräkte ur sig att det är större än OS-guld i hockey.
Det beror helt och hållet på vart ens prioriteringar ligger. ;) Jag är inget Lordi-fan i vanliga fall men på sätt och viss är det här större än hockeyguldet ja... :)
Hakki Perkele!!! :e
oelbalMedlem sedan jan. 20014 973 inläggHelt underbart. Jag gråter nästan av lycka.
altackMedlem sedan feb. 20042 594 inlägg
donkey skrev:
Givetvis jättegrattis till finland, men det hade ju varit kul om det varit en bra låt och bra sångare...
Nu fanns det ju varken någon bra låt eller någon bra sångare i tävlingen (finnarna skulle möjligen vara det enda undantaget), så Lordi var det närmaste de kunde komma. Rätt låt vann, med andra ord.
devotion skrev:
Fan, vad skönt... En riktig käftsmäll åt hela schlagerspektaklet.. (y)
Solklar kommentar! :birp Hard rock hallelujan..
M@gnusMedlem sedan jan. 20061 807 inläggKung!! :birp §e :birp
Brukar inte bry mig om ESC eller MF men det här var lite roligt i alla fall. :moose
MMika3lMedlem sedan nov. 20018 492 inlägg Jag säger snarare synd Carola istället för grattis Lordi! §e ;)
bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg
altack skrev:
Nu fanns det ju varken någon bra låt eller någon bra sångare i tävlingen (finnarna skulle möjligen vara det enda undantaget), så Lordi var det närmaste de kunde komma. Rätt låt vann, med andra ord.
Ingen bra sångare i tävlingen förutom Lordi? Visst är smaken som baken, men din luktar uppenbarligen skit!
Du kan väl inte påstå att Carola m.fl. är obegåvade sångerskor?!
OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg
bassebhu skrev:
Ingen bra sångare i tävlingen förutom Lordi? Visst är smaken som baken, men din luktar uppenbarligen skit!
Av det jag tvingades att se av tävlingen så var där ingen jag skulle gett ett skivkontrakt om jag haft några hundratusen att dela ut, ren skit rakt igenom. Stela människor som nästan såg obekväma ut när de stod på scenen och försökte hålla leendet över öronen och "dansa" samtidigt. Jag tycker det är pinsamt rakt igenom att många av de bidragen fick röster.
altackMedlem sedan feb. 20042 594 inlägg
bassebhu skrev:
Nä, snubben i Lordi var ingen bra sångare, men låten var åtminstone okej. Carola sjunger ju som alla andra, ingen personlighet över huvud taget, så nej, i mina öron är hon inte särskilt bra.
@ndersMedlem sedan juni 200032 967 inläggAlldeles fantastiskt trevligt att Lordi vann, men folket i Europa visar återigen att många inte är tillräckligt begåvade för att rösta. Att Litauen fick så många poäng som de fick tyder på att det finns många idioter i Europa (vilket vi förvisso redan visste.)
Och poängrekord!
Det är inte så konstigt, när det är 50% fler länder än vanligt som röstar och ger poäng. :)
Schlager
Mina tankar går till alla schlagerbögar som ser seriöst på detta spektakel........
IN YOUR FACE §e
Någon som känner till om Lodi kommer att firas i Helsingfors (När, och kommer detta att sändas i finsk tv? Idag/imorgon?)
JjmeMedlem sedan maj 20012 237 inlägg medialabs: detta sker troligtvis nu på måndag på Salutorget i Helsingfors. Exakt tid vet jag ännu inte men tänker ta mig dit och fira.
Läste på hs.fi nu en artikel där de säger att firandet ska flyttas fram till på fredag/veckoslutet.
Hoppas verkligen att finska kanalen här i sverige visar firandet...
CCoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Det enda som saknades för att det skulle bli en riktigt bra final nu när Lordi vann var att Frankrike skulle nollat. Visserligen påverkar det inte nästa år eftersom de köper in sig ändå, men att få se Frankrike skämmas med NOLL poäng vore underbar skadeglädje. Men det får väl vänta till nästa år.
Får f.ö. säga att Litauen var det land som fick min röst. Mycket sköna killar med ett urballt nummer. Kanske mest för att allt var så dåligt så det blev bra, samt viss påverkan av alkohol :e.
Mika3l skrev:
Jag säger snarare synd Carola istället för grattis Lordi! §e ;)
Synd Carola? Näe fasiken! ETT FETT STORT GRATTIS till Lordi! :e
Nu får sverige allt sluta med sina typiska "Schlager"-låtar. Alldeles för mycket Abba över det hela. Jag tror inte det går hem nå längre.
Finland finland finland.. :moose