Vad sysslar wf-folket med när datorn vilar?
Själv gillar jag att segla under den varmare delen av året, när isen ligger så blir det långfärdsskridskor. Året runt är det diverse aktiviterter med scouterna, både på hav och land. Finns det flera frilufts inresserade här?
Löpning :)
Men det kanske räknas som sport, och sen jakt när det är höst. Barnen håller på med fotboll så det är lite tränaruppdrag där så det hinns inte med mycket mer.
Nä sommaren är snart här och då får Öringarna och Kanadarödingarn i Storsjön passa sig. Eller bara ligga på en fjällmyr och andas... det finns inget bättre än doften av fjällmyr :)
Vintertid borde man åka mer slalom ty inom ca 10 mil finns Bydalen, Åre, Vemdalen.... men det blir bara en gång per år :( Åka turskidor i skogen är en annan favorit.
Friluftsaktivitet för mig året om, är att träna tillsammans med hunden (inte så förvånande kanske). Blir mååånga timmar ute i skogen och på brukshundklubben!
Jag brukar spela fotboll om tillfälle ges, annars är det mest löpning som gäller. Sedan är det ju alltid trevligt att raca ner för Östersunds gator på cykel. :)
Promenera i skog och mark är alltid en härlig fritidssysselsättning. Ut och rida är en annan. Har även börjat med pistolskytte och golf men det händer även att jag tar en tur på ett par inlines.
paddling och klättring och annat där man kan vara ute i naturen. Paddlade kanot i helgen. Det var bra. Ännu finare hade det vart om det inte var regn och snöblask och kraftig motvind när vi skulle paddla tillbaka idag ;)
257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e