webForumDet fria alternativet

Friluftsaktiviterter?

Natur & djur

14 svar · 387 visningar · startad av dahlgren

Medlem sedan aug. 20011 946 inlägg
Frågan#1

Vad sysslar wf-folket med när datorn vilar?
Själv gillar jag att segla under den varmare delen av året, när isen ligger så blir det långfärdsskridskor. Året runt är det diverse aktiviterter med scouterna, både på hav och land. Finns det flera frilufts inresserade här?

Medlem sedan feb. 20001 507 inlägg

Löpning :)
Men det kanske räknas som sport, och sen jakt när det är höst. Barnen håller på med fotboll så det är lite tränaruppdrag där så det hinns inte med mycket mer.

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg

dahlgren skrev:

Vad sysslar wf-folket med när datorn vilar?

Gud förbjöd detta.... på den elfte dagen ;)

Nä sommaren är snart här och då får Öringarna och Kanadarödingarn i Storsjön passa sig. Eller bara ligga på en fjällmyr och andas... det finns inget bättre än doften av fjällmyr :)
Vintertid borde man åka mer slalom ty inom ca 10 mil finns Bydalen, Åre, Vemdalen.... men det blir bara en gång per år :( Åka turskidor i skogen är en annan favorit.

Medlem sedan juni 2001340 inlägg

Friluftsaktivitet för mig året om, är att träna tillsammans med hunden (inte så förvånande kanske). Blir mååånga timmar ute i skogen och på brukshundklubben!

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Gammhunn och pansartaxen :e
Dom tar upp mesta tiden...

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Vår, sommar och tidig höst är tid för frisbeegolf och blejdning. Jag längtar tills temperaturen är tillräcklig, och gatorna tillräckligt sopade.

Mvh

@nders skrev:

Vår, sommar och tidig höst är tid för frisbeegolf och blejdning. Jag längtar tills temperaturen är tillräcklig, och gatorna tillräckligt sopade.

Mvh

Eh...
Vad är blejdning :q

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Horisontell markförflyttning med undertassar iklädda inlines / rollerblades. ;)

red: Inte förflyttning av mark då förstås, utan på. Kanske jag skulle skrivit framryckning istället? ;)

@nders skrev:

Horisontell markförflyttning med undertassar iklädda inlines / rollerblades. ;)

Ok...
Det ante mig sa kärringen när ... :r

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag brukar spela fotboll om tillfälle ges, annars är det mest löpning som gäller. Sedan är det ju alltid trevligt att raca ner för Östersunds gator på cykel. :)

Medlem sedan juli 2001711 inlägg

ska just ge mig i kast med en jägarexamen, så får vi se vilken inverkan en sån kan ha på fritiden :)

Medlem sedan aug. 2000963 inlägg

fiske, det e en bra friluftssysselsättning samtidigt som man kanske kan få lite god mat.

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Motorcykel, fiske, fjällvandring, långfärdsgrillor, i den ordningen.

Medlem sedan apr. 20032 inlägg

Promenera i skog och mark är alltid en härlig fritidssysselsättning. Ut och rida är en annan. Har även börjat med pistolskytte och golf men det händer även att jag tar en tur på ett par inlines.

Medlem sedan sep. 2001649 inlägg

paddling och klättring och annat där man kan vara ute i naturen. Paddlade kanot i helgen. Det var bra. Ännu finare hade det vart om det inte var regn och snöblask och kraftig motvind när vi skulle paddla tillbaka idag ;)

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)