webForumDet fria alternativet

Äntligen hemma?

Småprat

7 svar · 376 visningar · startad av Dryden

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Frågan#1

Sitter och kollar på Äntligen Hemma på TV4 och tanken slår mig; vem överlåter sitt hus till den här produktionen? Vem bekostar kalaset och hur får de tag på folk?

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Det är vanligt folk som har svarat på deras annonsering som släpper till sina hus och lägenheter. Betalningen av det hela kommer troligtvis från reklamköpare bland annat.

Medlem sedan mars 2003116 inlägg

Fan jag som vill ha en bubbelpol med trampolin i sovrummet, kan Martin fixa de tror ni?

Nä men ärligt talat så såg jag reklam om det nån gång, tror inte man behöver betala så mycket för det själv, TV4 och sponsorer står nog för hela kalaset.

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Jag gissar nog att den som vill ha arbetet utfört får betala en mindre eller större del av materialkostnaderna.... De får ju trots allt arbetet utfört gratis.

Medlem sedan mars 2003580 inlägg

Jag har för mig att dom sagt någon gång att personen får betala materialet.

Medlem sedan aug. 20022 027 inlägg

TV4 skrev:

Om ditt hem blir utvalt att medverka i TV står vi för allt arbete medan du står för materialkostnaderna.

Man får alltså stå för materialkostnaden själv.

Medlem sedan dec. 2002536 inlägg

Det är ju sjukt att man ska behöva betala materialet själv. TV4 tjänar feta pengar på det där programmet och skulle gott kunna betala materialet. Småpengar för TV4.
Av principsjäl skulle jag aldrig gå med på något sådant.

Nån som vet hur det ligger till med Kanal 5:s "Roomservice"?

Medlem sedan dec. 2002536 inlägg

sorhh skrev:

Det är ju sjukt att man ska behöva betala materialet själv. TV4 tjänar feta pengar på det där programmet och skulle gott kunna betala materialet. Småpengar för TV4.
Av principsjäl skulle jag aldrig gå med på något sådant.

Nån som vet hur det ligger till med Kanal 5:s "Roomservice"?

Nä jag hittade det själv på hemsidan.

Kanal 5 står för jobbet plus inköp av material, eventuella möbler och vitvaror etc.

Om dom har råd med det har väl TV4 råd med det?

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
144 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)