webForumDet fria alternativet

Dina idoler?

Musik

46 svar · 1 028 visningar · startad av Kitti · sida 2 av 3

Frågan, av Kitti

Det snackas ju mycket om musik här o så, därför tänkte jag bara lite nyfiket fråga: Va har ni för idoler? Vad lyssnar ni på för musik? Jag lyssnar på E-Type framför allt! :e Är en allätare, så jag lyssnar på det mesta; pop, rock, hårdrock, soul, rap, country - you name it! :)

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Lifehouse, blink 182, sum 41 och good charlotte. Men det är nog bara Lifehouse och Blink jag skulle kunna ta en handgranat för.

Medlem sedan maj 200178 inlägg

Bounty Killer, Sean Paul, Elephant man, Beenie man.. och all annan dancehall reggae =)

Medlem sedan dec. 2002536 inlägg

Outkast, J5, Nas... och The Latin Kings såklart!

Men inget går upp emot Outkast. "We luv deez hoez" :)

Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

Lyssnar på Dream Theater, Freak Kitchen, Joe Satriani, Nightwish.... och Svullo :e

typ sådan musik men även Dire Straits och liknande

Medlem sedan juli 20021 363 inlägg

Min håriga söndags-slampa Okkido... å "järn jungfrun"..

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Även jag förstod skurtantens inlägg nu ;)

Medlem sedan juli 20021 363 inlägg

Bra! .. var lite rädd för att det inte var tydligt nog ;)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Tycker inte ni att detta har blivit en mer "vad lyssnar ni på?" än en "idol"-tråd? ;)

Dryden skrev:

Tycker inte ni att detta har blivit en mer "vad lyssnar ni på?" än en "idol"-tråd? ;)

Okej då... mina idoler är John Petrucci, John Myung, Mike Portnoy, James LaBrie, Jordan Rudess, Mattias "IA" Eklundh, Christer Örtefors, Björn Fryklund, Joe Satriani och så förstås Jake Burton... har jag glömt någon?

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Lord Pingu skrev:

Okej då... mina idoler är John Petrucci, John Myung, Mike Portnoy, James LaBrie, Jordan Rudess, Mattias "IA" Eklundh, Christer Örtefors, Björn Fryklund, Joe Satriani och så förstås Jake Burton... har jag glömt någon?

Skall vi gifta oss nu eller? :D

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Lord Pingu skrev:

Mike Portnoy

Han är grym! :bire

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Lord Pingu skrev:

Den där Jordan Rudess är inte dålig på klaviaturen. Snackar vi ändå Dream Theater, så får vi inte glömma ursprungskeyboardisten - Kevin Moore. Den killen kunde skriva musik... :o

Vide skrev:

Lord Pingu skrev:

Skall vi gifta oss nu eller? :D

Har du fin kropp?

Josef skrev:

Lord Pingu skrev:

Mike Portnoy

Han är grym! :bire

Jo det är han verkligen

Kim skrev:

Lord Pingu skrev:

Den där Jordan Rudess är inte dålig på klaviaturen. Snackar vi ändå Dream Theater, så får vi inte glömma ursprungskeyboardisten - Kevin Moore. Den killen kunde skriva musik... :o

Jo Kevin var ju rätt bra på det men Jordan är ju ett geni när det gäller att spela

Vad glad jag blir när jag märker att det inte bara är jag som lyssnar på bra musik :)

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Lord Pingu skrev:

Jo Kevin var ju rätt bra på det men Jordan är ju ett geni när det gäller att spela

Ja, det grymma är ju att han bara använder en keyboard under hela konserten. Allt är programmerat i performances som han styr med en fotpedal.
*vill ha* :D

Kim skrev:

Lord Pingu skrev:

Ja, det grymma är ju att han bara använder en keyboard under hela konserten. Allt är programmerat i performances som han styr med en fotpedal.
*vill ha* :D

Om du har skivan Dream Theater - LIVE Scenes From New York så ligger det en liten filmsnutt med Jordans solo på sista skivan tror jag det är

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Bröderna Van Halen och gruppen Skid Row!

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

Idoler..tja. Dee Snider och Stratovarius :)

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

Har inga direkta, sry.. :r

Medlem sedan juli 2002433 inlägg

Det närmaste jag kommer är nog Alice Cooper... även om jag knappast tapetserar väggarna i mitt rum med bilder på honom som jag skulle gjort för femton år sedan :P

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

flat-eric skrev:

Idoler..tja. Dee Snider och Stratovarius :)

Dee Snider är ju facktiskt ingen dålig kille ;)

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)