70-talet var inte så dumt, alltså 1770-talets klassicism med dess typiska stildrag.
1750 förlorade världen en av sina största kompositörer så innan dess var det inte så tokigt heller...
Första halvan på 1800-talet när romantiken bar kvar drag av klassiska musiken var trevlig, men man kan ju heller inte bortse från senare romantik, impressionism, neoklassicism...
Den tidiga jazzen med sina gamla marschtrummisar var otroligt charmig.
Bill Monroes 40-tal.
50-talets rock'n roll.
60-talets fruktansvärda stereoinspelningar är underbara.
70-talets alla musikaliska snedsprång ligger mig varmt om hjärtat, liksom...
Jag tror jag är insnöad på musik helt enkelt. Det finns alltid något nytt att upptäcka, och har man åsikten att det bästa ännu inte är skrivet så känns den musikaliska framtiden som ett väldigt trevligt ställe att vistas på... :birp
1985-1989 ungefär, med band som Sonic Youth, Pixies, Jesus and Mary Chain, Stone Roses, Dinosaur Jr med flera. Sent 70-tal med The Clash & co är inte heller fel.
Helt omöjligt att svara på anser jag, precis som fiddler är inne på så lyssnar också jag på i stort sett allt från alla tidsåldrar (från 1700 talet och framåt) och stilar, bara det INTE är Jazz och dansbandsmusik och när det gäller hip-hop INTE efter 1990, hip-hopens storhetstid var på sent 80-tal anser jag.
Hazze skrev:
1985-1989 ungefär, med band som Sonic Youth, Pixies, Jesus and Mary Chain, Stone Roses, Dinosaur Jr med flera. Sent 70-tal med The Clash & co är inte heller fel.
Haha Sonic Youth ja, ojoj vilka flashar jag fick nu...tack Hazze :birp