Lord Pingu skrev:
se nu till att börja lyssna på Dröm Teater och Galet Kök
Har en låt med Teatern, räcker det!? :e :p
37 svar · 829 visningar · startad av Lofberg · sida 2 av 2
Ja, jag själv upptäckte dem idag :r :) och jag bara ÄLSKAR deras musik, ljuva toner :e :birp :h ;) ! Någon som tycker som jag, i så fall kan ni kolla HEMSIDAN och ja, jag måste erkänna att han som sa åt Europe att ett svenskt rockband aldrig kan bli succé har ju iaf något att grubbla över nu :e :P .
Läs frågan i sin helhet →Lord Pingu skrev:
se nu till att börja lyssna på Dröm Teater och Galet Kök
Har en låt med Teatern, räcker det!? :e :p
vilken låt är det då?
A change of seasons
det är ju inte precis den bästa låten ju
Bire skrev:
Hammerfall är ett bra band, men jämför inte dom med mesiga Europe är du snäll ;)
Jämför med deras förebilder: Helloween istället & lyssna lite på deras låtar.
Glöm heller inte att kika över bottenviken efter finska hjältarna: Stratovarius...Med Helloween, Hammerfall & Stratovarius kommer man långt... Mycket långt! :)
Du är fan inte så dum som du ser ut du ;) :e hehe
Några lite äldre band som sabbath, judas priest och maiden kan man ju också lägga till ;)
/ Mikul
DavidB: Det handlar ju inte enbart om drakar och riddare....
Can you tell me why
it seems so hard to carry on
When you hear a voice
from long ago, so bittersweet
Even though I try, I can not
read between the lines
You know I tried,
Oh, yes, I tried, what´s wrong
Too late to turn back time
To look over my shoulder
Maybe one day I´ll return again
Remember Yesterday
and think about tomorrow
But you have to live today
Oh, lonely yesterday ...
Grymt bra låt btw..
OveRRidE skrev:
En annan Hammerfall låttext:
Hearts on fire, hearts on fire, burning, burning with desire x 1000
Ja, den är lite väl tjatig... Hela den plattan är inte alls lika bra som de tidigare.
Men om man jämför med den smörjan (House, Trance, eller vad det nu kallas!) som du plågar dina örom med så är den låten ett musikaliskt mästerverk.
Bire skrev:
Men om man jämför med den smörjan (House, Trance, eller vad det nu kallas!) som du plågar dina örom med så är den låten ett musikaliskt mästerverk.
Du har verkligen inte en aning om vad jag lyssnar på för musik, va? :e
OveRRidE skrev:
Bire skrev:
Du har verkligen inte en aning om vad jag lyssnar på för musik, va? :e
Nej, inte den blekaste.. Men du resonerar lika fattigt som en person som lyssnar på House! ;)
Hammerfall i all ära, men lite tjatigt börjar det faktiskt bli. ;)
Förövrigt; jag lyssnar på Trance när jag vill växla lite från det vanliga trumrasslet och gitarrdånet som, liksom ur dina, strömmar ur mina högtalare.
House? Nej, tack.
Åh, en tråd för mig. :)
Jag lyssnar helst på musik från den tyngre skolan, men Metal går även det ner med välbehag.
Började lyssna på HammerFall 1998 och såg dem första gången live på Hultsfredsfestivalen 1999. :bire
Tycker dem har mognat en del i sin musik, senaste skivan är riktigt bra!
Favoritskivan är dock fortfarande Legacy of Kings från 98. Favoritlåt: Warriors Of Faith
mikul skrev:
Bire skrev:
Hammerfall är ett bra band, men jämför inte dom med mesiga Europe är du snäll ;)
Glöm heller inte att kika över bottenviken efter finska hjältarna: Stratovarius...Med Helloween, Hammerfall & Stratovarius kommer man långt... Mycket långt! :)
Några lite äldre band som sabbath, judas priest och maiden kan man ju också lägga till ;)/ Mikul
Judas Priest --> :birp
Black Sabbath --> :l
Ozzy Osbourne --> :e
"Always Will Be" är min Hammerfall-favorit... :)
Lofberg skrev:
mikul skrev:
Bire skrev:
Några lite äldre band som sabbath, judas priest och maiden kan man ju också lägga till ;)/ Mikul
**Black Sabbath --> :l
Ozzy Osbourne -->** :e
Det va mest ozzy jag syfftade på facktiskt, han har ju varit sångare där ett tag, lika så R-J-DIO som man inte får glömma av... Han har också en pipa som heter duga.
Rob Hallford i judas priest är inte så pjåkig i röste heller facktiskt.
Sången och gitarrerna gör ju musiken.
Varför tro du annars att jag är döpt efter gubben ;) :e :birp
/ Mikul
Bire skrev:
flat-eric skrev:
"Always Will Be" är min Hammerfall-favorit... :)
Helt klart top-3 iaf..
U got it Byggare Bob! ;)
mikul skrev:
Lofberg skrev:
mikul skrev:
Bire skrev:
**Black Sabbath --> :l
Ozzy Osbourne -->** :e
Det va mest ozzy jag syfftade på facktiskt, han har ju varit sångare där ett tag, lika så R-J-DIO som man inte får glömma av... Han har också en pipa som heter duga.
Rob Hallford i judas priest är inte så pjåkig i röste heller facktiskt.Sången och gitarrerna gör ju musiken.
Varför tro du annars att jag är döpt efter gubben ;) :e :birp
/ Mikul
Klart jag vet att han spelat i Sabbath men jag gillar ju iofs också Rainbow (Ronnie Dio är den sångaren som varit med längst där) :e :birp !