webForumDet fria alternativet

Grrrr

Småprat

5 svar · 201 visningar · startad av Nicrosoft

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg
Frågan#1

Bestämde mig för att fixa kabeln till elgitarren som det är brott på. Lägger den på köksbordet när jag skall hämta lödkolven, utan att kolla vilken ände som är kass, nu har jag ingen aning. Kan slå vad om att jag kommer klippa av fel ände x( x(

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Klipp båda ;) :e

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Re: Grrrr

Nicrosoft skrev:

Bestämde mig för att fixa kabeln till elgitarren som det är brott på. Lägger den på köksbordet när jag skall hämta lödkolven, utan att kolla vilken ände som är kass, nu har jag ingen aning. Kan slå vad om att jag kommer klippa av fel ände x( x(

Skadar nog inte att löda om bägge ändar ;)

Tips: Det finns gitarrsladdar med livstids garanti!

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Hittade rätt ände med en gång weeeeeeeeee :e

Det var en kontakt jag aldrig sett innan, man bara tryckte in kabeln efter att man skalat av den på lämpligt sätt..

Livtids garanti.... Har du provat att få ut en ny på det Bire? Jag har :l Kvittot skall med, inte så konstigt kanske, det får itne finnas ngn mekanisk åverkan eller synlig "böjning" av kabeln. Kabeln skall skickas till tillverkaren, oftast USA, för deras bedömning på din bekostnad. Låter bra med livstids garanti :x Eftersom det var sånt strul så struntade jag i det och köpte ny kabel istället, plus att jag köpte lite andra korta kablar till effekterna. Eftersom jag vill ha kabeln på garanti fick jag lika mycket rabatt på den nya som den kostade, utan strulet.
Snyggt jobbat Musikbörsen :e

Medlem sedan feb. 200060 inlägg

Gitarr kablar är ett h-lvete att ha och göra med. Sprakar de inte så snubblar man på dem, eller så hoppar de ur när man spelar... :)

Vi får ha en kabelfri Jam- session snart nicrosoft :)

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Bluetooth-användningsområde kanske? :q

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)