den är rätt useless...
Ikväll kl 21.20 är det dags. :)
Hoppas den är sevärd...
15 svar · 454 visningar · startad av Wiberg
Ikväll kl 21.20 är det dags. :)
Hoppas den är sevärd...
den är rätt useless...
låter bra ;)
Håll i dig..
Jag vet inte hur jag ska säga detta till dig, Wiberg...men jag har hört - av en pålitlig källa - att slutet av filmen suger stenhårt!
Tacka faaan, för dem ordinarie filmerna, bara en sak som "The Shining" kan bara göras en gång.
Så det sås!
Here´s Johnny!! §jr
//Cheezes
Tycker personligen att slutet var en av de bästa delarna av filmen. Läskig och bra film.
Extremt bra film, har redan sett 2 gånger på bio. Ha, så Orginalet av The Ring skulle vara bättre?
Extremt värdelös... kan tipsa dig om att resa dig upp å gå när det är en sisådär halvtimme kvar .. pajar ju allt!
Kan man kalla Kubriks version av The Shining för original?
Sevärd men slutet sög. :)
Orginalet, Ringu 1, 2, och 0 anses att vara hemskare....jag har själv alla men har inte sett dom än...
Mina vänner tycker att The Ring är bättre än Ringu. Inte klart bättre kanske, men iaf bättre. Förstår inte varför folk tycker slutet är dåligt heller, jag tycker det är bra iaf. Ni som har sett Ringu och Ringu 2 innan kanske skulle tycka om slutet.
Hur som helst, tycker The Ring är riktigt bra och läskig. Helt klart en film som ska stå i min hylla i framtiden.
#L#, varför är den "Extremt värdelös" för?
Morph> Tänkte på det som Cheezes skrev ovan. Med tanke på att Kubriks version inte följde boken mycket mer än namn på karaktärer och hotell, pojkens varselförmåga och faderns galenskap. Kings version är ju nästan in i minsta detalj som boken skrevs.
Lite egna funderingar bara vilken man egentligen kan tänka på som 'äkta'.
...
...
Err.. *svamlar*
Hepzy: Som jag trodde då :) Personligen är jag glad att Kubrick utnyttjade sin konstnärliga frihet i så hög utsträckning eftersom hans filmversion är så löjligt mycket bättre än både boken och TV-serien.
Om jag minns rätt så blev King väldigt fäst vid boken då han vid samma tid kämpade mot sin alkoholism och på sätt och vis försökte få ut dessa demoner just genom The Shining. Så delvis så förstår jag om han valde att göra en egen version när han ansåg att Kubrik 'skändat' det han ville få fram.
Men, men.. jag tycker också att Kubriks version är hemskare ;)