webForumDet fria alternativet

The Ring

Film & TV

15 svar · 454 visningar · startad av Wiberg

Medlem sedan juni 20003 169 inlägg
Frågan#1

Ikväll kl 21.20 är det dags. :)
Hoppas den är sevärd...

Medlem sedan juni 200251 inlägg

den är rätt useless...

låter bra ;)

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Håll i dig..

Medlem sedan nov. 2002501 inlägg

Jag vet inte hur jag ska säga detta till dig, Wiberg...men jag har hört - av en pålitlig källa - att slutet av filmen suger stenhårt!

Tacka faaan, för dem ordinarie filmerna, bara en sak som "The Shining" kan bara göras en gång.
Så det sås!

Here´s Johnny!! §jr

//Cheezes

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Tycker personligen att slutet var en av de bästa delarna av filmen. Läskig och bra film.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Extremt bra film, har redan sett 2 gånger på bio. Ha, så Orginalet av The Ring skulle vara bättre?

Medlem sedan juli 20021 363 inlägg

Extremt värdelös... kan tipsa dig om att resa dig upp å gå när det är en sisådär halvtimme kvar .. pajar ju allt!

Medlem sedan juli 2002433 inlägg

Kan man kalla Kubriks version av The Shining för original?

Sevärd men slutet sög. :)

Medlem sedan juli 2002268 inlägg

Orginalet, Ringu 1, 2, och 0 anses att vara hemskare....jag har själv alla men har inte sett dom än...

Medlem sedan juli 2000534 inlägg

Kan man kalla Kubriks version av The Shining för original?

Eh? Vad menar du?

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Mina vänner tycker att The Ring är bättre än Ringu. Inte klart bättre kanske, men iaf bättre. Förstår inte varför folk tycker slutet är dåligt heller, jag tycker det är bra iaf. Ni som har sett Ringu och Ringu 2 innan kanske skulle tycka om slutet.

Hur som helst, tycker The Ring är riktigt bra och läskig. Helt klart en film som ska stå i min hylla i framtiden.

#L#, varför är den "Extremt värdelös" för?

Morph> Tänkte på det som Cheezes skrev ovan. Med tanke på att Kubriks version inte följde boken mycket mer än namn på karaktärer och hotell, pojkens varselförmåga och faderns galenskap. Kings version är ju nästan in i minsta detalj som boken skrevs.

Lite egna funderingar bara vilken man egentligen kan tänka på som 'äkta'.

...
...
Err.. *svamlar*

Medlem sedan juli 2000534 inlägg

Hepzy: Som jag trodde då :) Personligen är jag glad att Kubrick utnyttjade sin konstnärliga frihet i så hög utsträckning eftersom hans filmversion är så löjligt mycket bättre än både boken och TV-serien.

Om jag minns rätt så blev King väldigt fäst vid boken då han vid samma tid kämpade mot sin alkoholism och på sätt och vis försökte få ut dessa demoner just genom The Shining. Så delvis så förstår jag om han valde att göra en egen version när han ansåg att Kubrik 'skändat' det han ville få fram.

Men, men.. jag tycker också att Kubriks version är hemskare ;)

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)