webForumDet fria alternativet

Låt av Yello

Musik

5 svar · 205 visningar · startad av Hepzy

Medlem sedan juli 2002433 inlägg
Frågan#1

Minns inte mycket av den, förutom att det låter som att en kvinna skriker i den då och då.
Har letat lite här och var, men ännu inte råkat på rätt när jag laddat hem alla möjliga.

Någon som vet vad låten heter?

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg

Beskriv låten lite bättre så kan jag säkerligen hjälpa dig. Jag har samtliga album men klarar ändå inte räkna ut vilken låt du menar.

Det är väl det som är så svårt, minns inte mycket av den. Var på radio för herrans många år sedan och jag har lyckats spela in efteråt när de säger att det var Yello, men låtens namn måste ha presenterats innan.
Hur som helst, i låten så är det där ljudet vanligt förekommande, -låter- åtminstone som en kvinna som ger ifrån sig korta, hesa skrik kanske fem gånger på rak innan sång kommer igång igen.

Yello spelar en massa genrer.
Är det en snabb låt? Är det en "ballad"? Tre- eller fyrtakt?
När du skriver sång, menar du verkligen sång då eller handlar det om deras vanliga låga "gangsterröst"?

Annars kan du spela in en ljudfil där du nynnar på låten. :)

Det är mer deras 'gangsterröst' och inte sång jo, rätt där. Sedan så är det mer en snabb låt.. inte alls som Drive/Driven exempelvis.

"Annars kan du spela in en ljudfil där du nynnar på låten."
Gud förbjude?! :o Du är inte rädd om din hälsa förstår jag ;)

Skall däremot se om jag inte lyckas leta reda på det antika bandet och få till en ljudfil därifrån *s*.. gäller bara att finna det först då det varit med om många flyttar och för stunden är vilse någonstans i kartongernas vida värld.

Okej, hör av dig igen när du hittat bandet.

250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
117 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)