webForumDet fria alternativet

Den officiella melodifestivaltråden!!

Musik

22 svar · 559 visningar · startad av bassebhu

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg
Frågan#1

Jajjemän!! Nu var det dags! :e

Gick rätt låtar vidare? Vilken låt kommer ni tippa som slutlig segrare? Efter hur lång (kort) tid ledsnade ni på programledarna? Är melodifestivalen för utdragen? o.s.v... :)

Förvånad att ingen skrivit om melodifestivalen än. Måste ha missat det.

Medlem sedan mars 20021 716 inlägg

Lägg ner skiten :P

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

* Genomgående ganska dåliga låtar
* Alldeles för många låtar totalt, det var bättre förr
* Men Mendez gick i alla fall inte vidare...

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

@nders skrev:

Alltid något positivt.

Jag tycker Magnus eller vad han hette skulle gått vidare istället för Jill Johnsson. Hon var ju en ren Shania Twain-kopia.

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Jag tycker personligen att "Television" var sämst.. Pernilla Wahlgren och J.J var klart bäst om man tänker på vad publiken gillar, men jag tycker att Mendez borde ha gått vidare.. Han förtjänar det efter ett antal misslyckanden.. ;)

Medlem sedan juni 2000547 inlägg

Josef skrev:

@nders skrev:

Alltid något positivt.

Mendez är pop, inte schlager. Tycker att det mest är en pop-tävling nu för tiden istället för schlager. Nä, tilblaka til l80-talet säger jag bara. Då var det bättre musik i schlager-festivalen, både den svenska och intrenationella.

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg

Att Da-Buzz låt presenterades med orden "tung dansmusik" var nog det mest skrattretande i hela programmet.

Jag tycker man skall ta schlager SM för vad det är och som sådant var det helt ok. Hejjade nog lite på Markus L med Television för det kändes som en låt som stack ut lite.

Att Jill gick vidare var helt ok, visst var det en Shania Twain kopia, men den funkade ju. Att Pernilla och Jan gick vidare fick mig mest att vilja begära en utskrift på alla som ringde in och röstade på dem så att jag kan åka runt i sverige och be dem förklara sig, skit låt.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Frågan är bara vad Shania Twain gjorde där. :OO
Kollade på snabbgenomången och blev väl inte så chockad egentligen - två av låtarna var rena plagiat (först då Jill och sedan tror jag det var FF-Marcus som hade Moviestar-"tema" på låten).

Nej, skräp. Schlager var bäst fram till för tio år sedan.

Medlem sedan dec. 2002841 inlägg

Min analys:
http://w1.441.telia.com/~u44107495/deltavling1.html :)

Mendez var det sämsta jag varit med om i melodifestivalen. Och sicket oschysst spel!
Följande har jag inte sett i någon tidning, men jag har det inspelat på band:
Då Mendez inte kom bland de två som var bäst räckte han finger åt vinnarna. Var det någon mer än jag som såg det? Dålig förlorare säger jag bara :(

Medlem sedan sep. 20001 943 inlägg

Tyckte också jag kände igen melodin i Pernilla och Jans låt...men jag kommer inte ihåg ifrån vart just nu.

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Television skulle gått vidare, men så ledsen är jag inte för att han floppade. Jag skrattade massa åt de små öarna som Jan och Pernilla åkte runt på. Om de vinner måste de ju köra det i Riga också.. :D

För övrigt är det rätt fjantigt med så många tävlingar. Ingen av låtarna som vann idag kommer vinna Globenfinalen sen ändå. Det känns rätt meningslöst att kolla på men vad gör man när de andra kanalerna bara sänder värre smörja? ;)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

SilvioF skrev:

Mendez är pop, inte schlager. Tycker att det mest är en pop-tävling nu för tiden istället för schlager. Nä, tilblaka til l80-talet säger jag bara. Då var det bättre musik i schlager-festivalen, både den svenska och intrenationella.

Precis! Ge fan i att sjunga på engelska och ta genast tillbaka orkestern!

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

television? den lät ju ungefär som låten "moviestar" i ett arrangemang av roger pontare. :e

jag blev överlycklig att mendez inte gick vidare!!!

Medlem sedan juli 20021 523 inlägg

Pernilla och Jan låter som en av abbas låtar...

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Den enda låten som jag tyckte var något att lyssna på var Da buzzs låt, resten var papperkorgen direkt.
Jag tippar på att det bara blir någon riktigt dålig låt som kommer vinna allt iår igen(både här i Sverige och sen när Eurovision song contest är). :l

Såg snabbgenomgången ikväll och sedan Fames bidrag och måste säga att det var nog en av de bästa nya schlagerlåtar jag har hårt de senaste åren.
I övrigt verkade det vara en medelmåttig tävling, om ens det men ändå starkt att dra nästan tio tusen rastlösa själar och fylla Scandinavium.

Medlem sedan juni 2000516 inlägg

Sanna Nielsen, vilket skämt!
Sämsta låten jag hört..!

Medlem sedan dec. 2002841 inlägg

Var det någon som la märke att det hände något med brandmännens mikrofon?

Vem bryr sig egentligen? BCS lever på förra årets överhypade framgång och de borde egentligen vara bortglömda vid det här laget.

Men för att stilla alla andras nyfikenhet kan du väl berätta... ;)

Medlem sedan juni 2000547 inlägg

Jo, killen har tydligen inte fått lära sig att det finns en avstängningsknapp på baksidan av dagens mikrofoner. Kanske bäst att någon talat om det för honom tills nästa gig dom har så att han håller tassarna i styr. Fast å andra sidan, om han skippar att sjunga över huvud taget så bli i alla fall jag ganska så glad.

284 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
147 ms — ändringar (db)