webForumDet fria alternativet

musikvideos, bra och dåligt.

Musik

5 svar · 398 visningar · startad av Lukewarm

Medlem sedan jan. 200353 inlägg
Frågan#1

En musikvideo jag aldrig förstått mig på är J.Lo's...hmm, nu kommer jag inte på vad den heter. Hon är mest naken hela tiden verkar det som. Ben Affleck är med.
Det känns som det inte är nån kontinuitet i videon. On är naken i lägenheten, hon är nästan naken på båten och en massa annat. Hopp hit och dit. Inget bra.

Lysande är Red Hot Chilipeppers "Can't stop". Underbart flippad med en massa konstiga saker, flummig dans och skumma poser. Nu vet jag på vad sätt dom använt sig av inspirationen av Erwin Wurm, än mindre vet jag vad för konst han håller på med.

En annan rolig lågbudget video är Sum 41 senaste. Där leker dom med actionfigurer med bilder på dom själva påklistrade på figurena. Som en hel video med konsertklipp. Fast då med figurer. Metallica dyker upp, hip hoppare som röker marre/har slutat röka marre. Ball video, inte lika intressant låt.

Tittar ni på musikvideos? Vad tycker ni är bra, inte bra? Och varför?

Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

Jag tittar inte på musik... jag lyssnar på musik

Medlem sedan nov. 2002501 inlägg

Den skönaste musikvideon, måste vara Chemical Brothers senaste utgivna (vet icke namnet på låten), när en viss snubbe går runt och "dansar" i ett hotell-liknade byggnad.
Men jag kan tyvärr inte placera den i bästa musikvideo-kategorin.
Då får jag ta...återkommer på den frågan.

Den sämsta är - utan tvekan - ALLA Björks visade musikvideor!

//Cheezes

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Visst kan musikvideos vara bra ibland, men jag tycker inte att det tillför musiken någonting, nuför tiden verkar det mer som om det är ett slags "filter" så att man inte skall märka av musiken.

Skulle man lyssna på musiken utan att ha videon på så hör man hur det egentligen låter.

Någon som fattat att jag inte tycker om den skitmusik som spelas nu för tiden? :e

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Busta Rhymes brukar göra en del kul videos. Gimme some more är grym. :)

Medlem sedan juli 2000534 inlägg

Det är ju allmänt känt att Beastie Boys - Sabotage är den överlägset bästa musikvideon, alla kategorier. På senare tid står ju The Hives - Main Offender i en egen klass.

En bra video kan tillföra något till en låt men aldrig maskera om grundprodukten är av dålig kvalité.

455 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
323 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
323 ms — ändringar (db)