Några kanonbra rullar, som du säkert redan kommit på, men ändå:
Apocalypse Now
Platoon
Deer Hunter
Saving Private Ryan
Mvh,
21 svar · 524 visningar · startad av obelix
Kan någon eller några hjälpa mig med lite tipps om bra krigsfilmer...
Sitter och försöker att komma på några men det är totalkört...
Ju fler desto bättre
Några kanonbra rullar, som du säkert redan kommit på, men ändå:
Apocalypse Now
Platoon
Deer Hunter
Saving Private Ryan
Mvh,
Black Hawk Down
The Thin Red Line
Enemy At The Gates
Full Metal Jacket
Kellys hjältar
Örnnästet
Kanonerna på Navarone
Styrka tio från Navarone
SirPeter skrev:
Örnnästet
Kanonerna på Navarone
Styrka tio från Navarone
Ooooh dom måste jag se igen
The Patriot
We Were Soldiers
En WW1-film: All quiet on the western front.
Innan nån skriver att den är bra måste jag varna för denna:
* Windtalkers med nicholas cage.
Helt värdelös!!!!!
Dryden skrev:
En WW1-film: All quiet on the western front.
Finns den som film? Åh fan ... Asbra bok iaf!
Har inte sett den senaste tidens alla krigsfilmer, med undantag för Black Hawk Down. Har inte sett varken Windtalkers eller We were soldiers. Jag har fått för mig att dessa bygger på någon töntig story med massa kärlekskrafs. Kärlek har inget i krigsfilmer att göra, det har fällt många sådana. Pearl Harbour är ett lysande exempel, ja den blev ju nästan patetisk efter ett tag... :x
Viking skrev:
Japp, finns på DVD. Köpte den på Discshop.se för 99 spänn för ett tag sedan och filmen är helt okej. Har inte läst boken.
Windtalkers är det inte mycket lööve i som tur är. Helt okej som actionrulle däremot.
Såg nyss Das Boot och den kvalar lätt in i krigsfilmskategorin! Jävlar vad bra den är! :)
The Pianist! woha vilken toppenrulle.. länge sen man var så nära att börja lipa av nån film... krigsfilm .. nja.. krig är det.. men kanske inte den typen av film man skulle placera just i genren "krigsfilm...
Jakten på Röd Oktober är väl i särklass den mest underhållande ubåtsfilmen man kan tänka sig, men tyvärr inte en krigsfilm i ordets rätta bemärkelse då den utspelar sig under kalla kriget..
Om du vill ha en serie så kan jag ju rekomendera Band Of Brothers som går på TV4 på torsdagar, DVD-boxen kostar "bara" ca 850 silvermynt... ;) :D
Dryden skrev:
Viking skrev:
Japp, finns på DVD. Köpte den på Discshop.se för 99 spänn för ett tag sedan och filmen är helt okej. Har inte läst boken.
Mjo, den har man ju läst i skolan.
På västfronten intet nytt :)
r)Ordväxling.
Eller "På västfronten intet nytt", det är ju som man själv vill :OO.
r) Nu blev det ju alldeles knas här när Gein håller på och redigerar, strunta i detta inlägg...