Knallade iväg till systemet idag för första gången, (kul!). Kommer fram till kassan och ska betala, har körkortet i handen.
Men inte f-n frågade dom efter legitimation inte!!! Jag var så sur.. hade jag gått dit innan jag var 20 hade dom 17 frågat efter det!
Det är en van-sak för mig nu - sedan fyra år tebax - att visa automatiskt ID:t, bara för att slippa höra (Har du legg?) - och se den förbryllade blicken, från expediten :l
Första gången jag handlade var det ganska mycket på en gång (studentexamen på gång juh ;)) och kassörskan var så virrig att vi upptäckte efteråt att hon inte tagit betalt för allt... Men inte frågade hon efter leg inte!
I fredags var jag på bolaget (samma som jag alltid går till), men då fick jag minsann hala upp körkortet - det gamla av den stora sorten dessutom som granskades under stor skepsis...
Uppskatta och uppskatta, jag undrar mest hur det står till i skallen på tanten. Lång, skägg, gamla sortens körkort (som alltså är minst tre, fyra år gammalt, därav åtminstone 22 års ålder på innehavaren) och dessutom inhandlandes finöl (inte sånt där billigt skit som fjortisarna häller i sig ;)) - sammantaget borde väl hon inse att hon har med en mogen 28-åring att göra? :e
Å andra sidan skickade jag iväg en kortväxt kille att hämta sitt leg "som han glömt i bilen" när jag jobbade på Bolaget. Killen var 32 märkte jag sen. :r
Jag har upptäckt en sak som aldrig slår fel.
Är jag nyrakad behöver jag visa leg, om jag inte är det behöver jag inte.
Ifs, jag ser nog ganska gammal ut för min ålder, dom flesta säger det.
Kitti, så är det för mig, helskumt! Speciellt på Vivo, ska jag köpa lättöl får jag alltid visa leg :e Kassörskan skyller på att jag inte sminkar mig och därför ser yngre ut... Jag trodde det var tvärtom, är det några som sminkar sig är det väl fjortisar :q :e
Själv brukar jag få visa om jag kommer i luvtröja och baggigabrallor, både cigg och bolaget. Men kommer man proper i skjorta och snygga byxor är det aldrig nått problem. Jag är då 26.
Min flickvän blev rätt upprörd häromhelgen när busschauffören frågade om hon skulle åka på barnbiljett eller vuxen (åldersgräns 16 år, hon är 25). Hon vill inte se ut som femton sa hon :e
mrblonde: Det som hände din flickvän låter bekant för mig... fast tvärtom. Jag var under 16, men chauffören tog mig för en vuxen... och frågade inte ens om jag skulle åka för vuxenbiljett, han bara tog betalt.. :)
Tugga tuggummi med öppen mun. Gunga lite när du går fram till kassan.
Lägg in efterföljande fraser i din beställning;
"typ amen hallå"
"lixom ja skulle villa ha lite..."
Samtidigt som du beställer så tittar du intressant, med vidöppna ögon, på apparaturerna och diverse annat som du aldrig sett förut om det är första gången du handlar.
Gör allt detta och jag nästan kan garantera att de frågar efter din legitimation.
263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2