Hej! Jag tänkte ta reda på vilket markoolios skivbolag är, så jag har sökt lite på internet, men jag blir inte riktigt klok på det. Här och var står det Arcade och här och var står det Bonnier. Har han bytat skivbolag eller kan det vara så att arcade och bonnier är lierade på något vis?
Jag har testat att söka på google, men inte fått något klarhet i problemet. Snälla, någon hjälp mig!
Jag kollade nu också på aftonbladet.se recensioner. Album 1 och 2 (Sticker hårt och Dikter från ett hjärta) är utgivna av arcade(/CNR) medan det tredje albumet i ordningen (Tjock och lycklig) är utgivet av Bonnier. Ändå kan jag inte hitta någon nyhetsartikel om att han har bytat bolag. Jag är förvirrad.
Bonnier verkar överlag ha lagt i en extra växel. På sistone har jag sett massor av böcker utgivna på Albert Bonniers Förlag - ett förlag som jag aldrig hört talas om tidigare.
Okey, men ingen vet alltså huruvida bonnier music är uppköpt av arcade eller om markoolio har bytat? Borde man inte kunna ta reda på det någonstans på internet?
Okey, men ingen vet alltså huruvida bonnier music är uppköpt av arcade eller om markoolio har bytat? Borde man inte kunna ta reda på det någonstans på internet?
Ring/e-maila bonnier music eller arcade och fråga. Svårare än så är det inte. :)
Han startade ett produktionsbolag som hette Siljemark production, det bolaget blev uppköpta inklusive Siljemark (eller värvad, vad vet jag) av Arcade i Holland som bara sysslat med samlingsskivor fram till dess. Jonas blev den personen som skulle finna nya artister som skulle lanseras, en av de första han hittade var Markoolio med hiten Sommar och sol, därefter rullade det på där.
När Bonnier Music startade så värvades Jonas Siljemark som vd, med stor sannolikhet så plockade han med sig Markoolio dit eftersom han nu ingår i deras artiststall.
Jag tror inte Arcade och Bonniers har något annat gemensamt än att Jonas Siljemark varit ledande person inom båda bolagen, men här kan jag ha fel. Det verkar som Arcade i Sverige ej längre existerar under det namnet men i Holland finns firman kvar. Jag kan inte spekulera i vad som hänt då jag inte vet.
Om jag missuppfattat allt eller delar av denna information så rätta mig gärna då jag bara försökt relatera lite av det jag kände till och jag har inte försökt att få något bekräftat.