Självklart kommer det en uppföljare, har du inte spelat spelen, isåfall är det lättare att förstå eftersom spel nr 2 börjar exakt så som filmen slutar.
Jag gillar Resident Evil också. Bra film och är mycket som spelet.
4 svar · 165 visningar · startad av Lofberg
Fick håltimme från skolan och cyklade hem och satte på Resident Evil som jag inte sett tidigare, grym film, en riktig sådandär man hoppar till av :o men det finns ju sådana delar som går att förutspå också, för vad jag vet så är den ju amerikansk :p !
Hursomhelst tycker jag slutit var lite skumt, hade svårigheter med att hänga med :q :l !? Kommer det en uppföljare?
SVAR: Tydligen, en vid namn Resident Evil: Nemesis!
Självklart kommer det en uppföljare, har du inte spelat spelen, isåfall är det lättare att förstå eftersom spel nr 2 börjar exakt så som filmen slutar.
Jag gillar Resident Evil också. Bra film och är mycket som spelet.
Tyvärr, har ej spelat spelet, kanske lite grann på något demo eller något?!
Spelen är ju underbara och man vet ju hur det brukar bli med filmer som är baserade på ett spel (Street Fighter, Mortal Combat, m.fl.). Tycker dock att Resident Evil är en bra film och får ett klart godkänt av mej. Ingen klockren film men som sagt, klart underhållande.
De hade också bara en budget på 48 miljoner.
Mycket från spelen är likt i filmen, det där monstret, hundarna, huset, kyrkogården.