webForumDet fria alternativet

Black Hawk Down

Musik

34 svar · 879 visningar · startad av Lofberg

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg
Frågan#1

okej okej, alltså, jag letar efter en låt som finns med i filmen men har mycket svårt att finna den, den spelas när de lyfter med helikoptrarna och vad jag vet medverkar den i en annan film vilken jag inte har en aning om..........den är av typ ROCK!
Någon som kan hjälpa mig att hitta denna låt?

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Tänka sig! Precis så känner jag också för den filmen! :e

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Same here... :e

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Lofberg älskar den filmen egentligen, men han gjorde sådär för att jag sa åt honom att inte fråga dumma frågor på webForum. Först hade han skrivit och frågat saker av olaglig natur men sen ändrade han det för att inte tyckte att det var bra att fråga sånt här. :P

exakt :stud :e :birp

Medlem sedan mars 20021 716 inlägg

Såg den på förhandsvisningen för LÄÄÄNGE sen, efteråt fick man verkligen känslan, Usa är hjältar, som den bilden då en ensam amerikan ligger å skjuter å har ena handen på ett kort med frugan, å ensam skjuter typ 10 pers, sen dödar dem honom, en hjälte som kämpar in i det sista..typiskt amerika.

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

thnx boys...vi har redan i en annan tråd konstaterat att jag slipper se den för att den är en skitfilm :p

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

Låter som om det kan vara Tribal War. Det är Hans Zimmer som gjort den. Zimmer är för övrigt GRYM på att göra filmmusik. Så fruktansvärt mäktigt! :birp

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

- hej mr producent
- hej
- vi gör en film där båda arméerna är lika starka och inte uträttar ett skit. Sen tar vi inte med något som får folket att tänka efter och bli lite rörda.

För fan, det är en amerikanskt film och de gör filmerna för sig själva, de bryr sig fan inte om europa mer än att få lite intäkter härifrån.

Hur tror ni Black Hawk Down hade gått i usa om inte dessa hjältemodiga krigare hade varit med?

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Okkido har en poäng.
Black Hawk Down är en skitfilm. Men den fyller i alla fall sitt huvudsyfte, vilket är att dra in pengar. :)

nejnej, inte Hans Zimmer, det är ju en rocklåt sa jag, inte en "moviesoundtrack", det är ju text i låten och DESSUTOM har jag aldrig hört samma Hans Zimmer låt spelas i två olika filmer :l.

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Jag har ett svagt minne av att "paint it black", Rolling Stones, är med.

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

paint it black är ju en gammal veteran i dom här kretsarna.. den är ju med i Full Metal Jacket och är även signaturmelodin i "Pluton B i vietnam" som gick på femman innan.. Väldigt bra serie :)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Se Full Metal Jacket eller Plutonen om ni vill se bra krigsfilmer! :)

BHD återkommer jag om när jag sett den. ;)

nej inte Paint it Black heller, alltså just när alla hoppar in och de lyfter för krig!

Plutonen är okej, men enligt mig hamnar den inte där uppe bland de riktigt bra filmerna.
Deer Hunter, Full Metal Jacket och Apocolypse Now är enligt mig några riktigt bra filmer.
Sen så är Saving Private Ryan och Empire Of The Sun väldigt bra också. :)

Glömde Ingenmansland som också är väldigt bra! :)

Medlem sedan dec. 20021 061 inlägg

"Big red one" är en av dem bästa. Den talar på ett bra sätt om hur många soldater troligen tänkte och tyckte under WWII.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Windtalker hade en bra början, sen överlevde snubbarna lite väl länge.

Medlem sedan jan. 20002 453 inlägg

Deer Hunter, Full Metal Jacket och Apocolypse Now är enligt mig några riktigt bra filmer.

Instämmer fullständigt. Framförallt Full Metal Jacket är en helt suverän film.

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)